Etiketas Anglijoje :: Ką vertėtų žinoti keliaujant

• Jungtinės Karalystės sostinės multikultūrinė aplinka žavi tuo, jog čia taikomos daugmaž vienodos etiketo taisyklės visiems verslo žaidėjams: tiek „gryniems“ anglams, tiek svetimtaučiams verslininkams.

• Vizitinėmis kortelėmis Anglijoje įprasta apsikeisti dalykinių susitikimų pabaigoje, tačiau britai laikomi užuomaršomis. Tad jeigu jūsų dovanotą kortelę naujasis kolega anglas ilgokai maigys rankose, o jūs negausite greito atgalinio kontakto, jokiu būdu nepriimkite to kaip nepagarbos ženklo.

• Britų verslininkų dalykinės diskusijos konkrečios bei tikslingos, pasižymi punktualumu.

• Kontaktavimas elektroniniu paštu atitinka išlaikytą britų charakterį. Į elektroninius laiškus britai verslininkai paprastai atsako tuoj pat. Jūsų ir verslo partnerių ryšiui stiprėjant, patartina pereiti prie dažnesnių telefoninių pokalbių bei dalykinių susitikimų.

• Tačiau stipriausi ryšiai formuojami neformalioje aplinkoje – pietaujant restoranuose ar vakarojant angliškuose „pub‘uose“.

• Riba tarp darbo bei privataus gyvenimo Jungtinėje Karalystėje nėra tokia aiški kaip Amerikoje, todėl jeigu penktadienio vakarą šiek tiek „padauginsite“ angliško alaus, nenustebkite – pirmadienio rytą kolegų būsite lengvai išjuoktas – tai įprasta. „The Wolseley“ kavinė-restoranas Piccadilly bulvare nuo seno žinomas, kaip šurmuliuojančių dalykinių susitikimų liudininkas Londone.

• Visiškai normalu kolegoms išgerti stiklą vyno ar alaus ir pietų pertraukos metu.

• Žinoma, rimti verslo klientai atkreips ypatingą dėmesį į jūsų elgesį prie stalo. Todėl nekalbėkite pilna burna kramtydami maistą. Nesistenkite rankomis išilgai pasiekti norimo patiekalo – geriau mandagiai paprašykite.

• Pagarba remiasi tuo, ar esi geras ar ne. Pavyzdžiui, žmonės gerbia karalienę ne dėl to, kad jai daugiau kaip 80 metų, o dėl to, kad ji – gera.

• Ir svarbiausia, stenkitės atsipalaiduoti ir nepamirškite, kad britų palankumą užtikrina ir puikus humoro jausmas.

Reklama



  • Indų paruošimas naudojimuiIndų paruošimas naudojimui
    Prieš serviruojant stalą ir priimant svečius ar aptarnaujant klientus, visuomet svarbu tinkamai paruošti naudojimui indus. Būtina patikrinti ne tik indus, ar jie gerai išplauti, neįskilę, neapdaužyti ir nedeformuoti ...

    Skaityti »

  • Pokalbis dėl darboPokalbis dėl darbo
    Didžiausią įspūdį kitam žmogui padarome per pirmąsias 17 sekundžių, taip rašo mokslininkai, tad išvaizda bei apranga turėtų būti tvarkinga, idealiausia pastelinių spalvų, ryškių spalvų rekomenduotina vengti, oficialus kostiumas - pats tas, šiek tiek reikėtų atsižvelgti ir į būsimo darbo pobūdį, pasidomėti kokia tvarka ...

    Skaityti »

  • PasisveikinimasPasisveikinimas
    Sutiktą artimą ar pažįstamą žmogų visada sveikiname. Sveikinamės nuoširdžiai ir maloniai. Nereikia laukti, kol kitas pasveikins mus. Nieko bloga, jeigu pirmieji pasveikinsime ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems