Ką vertėtų žinoti keliaujant lėktuvu? :: Kelionių etiketo pagrindai

Pastaruoju metu stulbinančiai padaugėjo skraidančiu lėktuvais darbo reikalais ar poilsiauti. Aerouostai pilni keleivių, skrendančių iš žemyno i žemyną, iš miesto į miestą. Todėl norėdami greitai įveikti didelį atstumą galit susidurti su tam tikrais sunkumais. Skrydžio komfortas priklauso nuo klasės, kurioje nusipirksit bilietą, tačiau vidutinio dydžio lėktuve didelės prabangos nesitikėkit. Tik kelių avialinijų lėktuvuose keleivis nesijaučia suvaržytas (jūsų kelionių agentūra galėtų jas rekomenduoti), o tai itin svarbu tarpkontinentiniams skrydžiams. Kadangi aviakompanijos tikslas yra pervežti kuo daugiau keleivių, vienam žmogui paliekama nedaug vietos.

Be to, keliones lėktuvu dažnai trikdo atidėliojami reisai. Blogiausia, kai skrydžiai sulaikomi dėl intensyvaus judėjimo per atostogas, tačiau dažnai būna kaltas prastas oras. Kai kada lėktuvai neskrenda dėl gedimų. Užsigrūdinęs keliautojas turi taikytis su negerovėmis ir kantriai tverti bet kokius nepatogumus. Atminkit, kaip nuostabu dideliu greičiu persikelti iš vieno pusrutulio į kitą.

Oro kelionėje neįmanoma išvengti nesklandumų, tačiau susierzinę nepamirškime gerų manierų — pagalvokit apie bendrakeleivius. Mandagiai ir pagarbiai dera elgtis ne tik su tais, kurie patarnauja mums žemėje, bet ir ore. Net nustebsit, kaip tai padeda nemalonioje situacijoje.

Įprasto greičio lėktuvuose dažniausiai būna trys klasės: pirmoji, biznio ir keleivinė arba pigioji. Salonų klasės skiriasi keleiviui skirta erdve, aptarnavimo ir maisto kokybe ir, žinoma, kaina. Pirmos klasės salonas yra mažas ir pritaikytas tik dvidešimčiai keleivių. Kėdės platesnės nei keleiviniame salone, maistas geresnis, visi gėrimai, įskaitant ir alkoholį, yra nemokami, o aptarnaujantis personalas daugiau dėmesio skiria asmeniniams poreikiams, nes keleivių nedaug. Pirmos klasės salonuose keleiviai gali žiūrėti filmus, ilsėtis „miegamosiose kėdėse” su atsilenkiamais atlošais ir pakojais. Dažnai keleiviams yra leidžiama kalbėti telefonu, naudotis faksais ir kompiuteriu modemais. Jei skrendat pirmąja klase, galit pasirinkti bet kurį reisą. Nepasinaudoję bilietu neprarasit nė cento, be to, skrisdami į užsienį su persėdimais, galite naudotis įvairiomis privilegijomis.

Biznio klasę siūlo tarptautiniai ir vis daugiau vietiniu reisų. Bilietai į šią klasę daug brangesni nei į keleivinę, tačiau pigesni nei į pirmąją. Biznio klasėje mažiau keleivių nei keleivinėje, tačiau kėdės patogesnės. Aviakompanijos nuolatiniam biznio klasės keleiviui siūlo daug patogumų. Pavyzdžiui, dauguma biznio klasės salonų turi telefonus ir asmeninę vaizdo aparatūrą (su įvairiausiais filmais). Kėdės atlošiamos ir su pakojais. Skrendant biznio klase nuolaidų nebūna, tačiau jei turit daug pinigų, kelioninėje klasėje už atitinkamą kainą galit užsisakyti papildomų paslaugų.

Visuose vidiniuose ir daugumoje tarptautinių reisų rūkyti draudžiama. Už rūkymą praėjimuose ir tualetuose keleiviai yra baudžiami.

Jei keliaujat vidiniu reisu, į aerouostą atvykit prieš valandą iki išvykimo. Jei jūs neužsiregistravot prieš trisdešimtį minučių iki skrydžio, aerouostas turi teisę panaikinti jūsų išankstinį bilietą. O jeigu atvyksit likus dešimčiai minučių iki išvykimo, jūsų bilietas gali būti parduotas. Geriau atvykti anksčiau nei vėliau. Bilietui nusipirkti ar perrašyti skirkit daugiau laiko. Jei pavėlavot į aerouostą, neikit be eilės tiesiai pas bilietų pardavėją. Jei rizikuojat nespėti į lėktuvą, prašykit aviakompanijos agento pagalbos. Dažniausiai jie stovi prieš bilietų pardavėją.

Į tarptautinį lėktuvą atvykit prieš dvi valandas, nes daug keleivių turi eiti pro saugumo ir dokumentų kontrolę. Daugelis agentų ir patyrusių keliautojų primygtinai rekomenduoja pasitikrinti atgalinį bilietą, ypač tarptautinių reisų, arba jei keitėt bilietų užsakymą.

Į lėktuvą galit neštis protingą kiekį skaitomos literatūros, fotoaparatą ir pan. Golfo krepšį reikės padėti į krovinių skyrių. Golfo lazdas geriausia vežtis kietame dėkle. Slides taip pat privalu atiduoti bagažo skyriun, bet teniso raketę galit neštis į saloną. Visa tai ir kitą informaciją rasit išspausdintą smulkiu šriftu kitoje bilieto pusėje.

Jei vežatės tik du krepšius, Amerikoje vargu ar susidursite su kokiais nors jų dydžio ar svorio apribojimais. Tačiau Europoje teks mokėti, jei krepšiai viršys dydžio ir svorio normas. Pasitarkit dėl to su kelionių agente. Beje, daugelis aviakompanijų ima papildomą mokestį už golfo lazdų krepšius.

Amerikoje, kur bagažo transportavimo sistema labai tobula, nėra didelio pavojaus jį pamesti. Tačiau jei taip atsitiktų, aviakompanijos padarys viską, kad per 24 valandas surastų jūsų bagažą ir atgabentų jį į namus ar kiton vieton. Aviakompanijų atsakomybė už pradangintą bagažą yra ribota, bet jūs galite nurodyti aukščiausią pamestų daiktų kainą. Pravartu turėti vežamų daiktų sąrašą, kad galėtumėt juo pasinaudoti ieškodami dingusio bagažo.

Jei visi keleiviai pasiėmė savo lagaminus, o jūsų bagažas taip ir nepasirodė ant besisukančios transporterio juostos, nedelsdami apie tai praneškit. Nepamirškit pažymėti visų lagaminų, o vaistus, tualetinius reikmenis, drabužių pamainą, naktinius marškinius, pinigus ir juvelyrinius dirbinius vežkitės krepšyje su savim. (Peržvelkit bilieto aplanke išspausdintą draudžiamų vežtis daiktų sąrašą. Tai — kuras žiebtuvėliams, nuodai, sprogmenys ir t.t.)

Jei visi metaliniai daiktai supakuoti į lagaminus ir nunešti į krovinių skyrių, keleivių saugumo patikrinimo eilė judės greičiau. Metalo detektoriai labai jautrūs, o tarnautojams gerai moka už budrumą, todėl eilė sustos, jei su savimi krepšiuose nešitės metalinius daiktus. Jei tokį daiktą būtinai turit neštis, padėkit jį viršuje, kad galėtumėt greitai ištraukti ir parodyti. Raktus, monetas ir metalinį klausos aparatą įdėkit į lėkštę prie ekrano ir ramiai praeisit. Didesnių už lagaminėlį kompiuterių į lėktuvą neštis nevalia.

Niekuomet nepalikit be priežiūros krepšio ar paketo. Ypač saugokitės viešėdami užsienyje: jūsų daiktus gali pavogti, arba apsauga, baimindamasi teroristų, krepšį gali nusinešti ir be jokių paaiškinimų sunaikinti.

Kai pradeda lipti į lėktuvą, pirmenybė bus suteikta pagalbos reikalingiems keleiviams — niekieno nelydimiems vaikams, senukams ir t.t. Kiti keleiviai bus susodinti paeiliui, pradedant nuo galinės. Išgirdę savo eilės numerį, paskubėkit į vietą. Nesulaikykit laukiančių už jūsų klaidžiodami pirmyn ir atgal ir dairydamiesi vietos savo bagažui ar papildomų pagalvių bei antklodžių. Būtų miela ir gražu, jei padėtumėt apsikrovusiai motinai ar senam žmogui susidėti lagaminus. Pasak stiuardesių, daugelis keliautojų yra draugiški ir dėmesingi — nepasirodykit išimtimi.

Lėktuvą aptarnaujantis personalas yra paruoštas užtikrinti keleivių saugumą, bet ne komfortą. Būdami lėktuve, įsigilinkit į saugumo taisykles. Gyvybiškai svarbu žinoti, kur yra artimiausias išėjimas, kaip apsivilkti gelbėjimosi liemenę ir kaip naudotis deguonies kauke. Jei jūsų vieta arčiausiai atsarginio išėjimo, nelaimės atveju jus gali paprašyti padėti evakuoti keleivius. Jei jūs nesutinkate, paprašykite, kad jus perkeltu į kitą vietą. Lėktuvui kylant ir leidžiantis arba skrendant audringu oru sėdėkite savo vietoje, prisisegę saugos diržais. Skrydžiui pasibaigus nesikelkite iš vietos, kol lėktuvas neprisiartins prie išlaipinimo vartų. Ši tvarka yra įrašyta taisyklėse.

Grąžinkite jums duotas antklodes, pagalves ir žurnalus. Tik nemėginkit jų pasisavinti. Jei sėdite prie tako, būkit pasiruošęs įleisti ir išleisti savo kaimynus. Kol padavėjai nedalina maisto ir gėrimų, nueikite į tualetą. Neužtrukite tualeto kambaryje per ilgai, nes yra ir daugiau keleivių. Pavyzdžiui, moterims nederėtų ten dažytis, o vyrams — skustis. Išeidami palikite tvarkingą patalpą. Popierine servetėle išvalykit kriauklę ir išmeskite ją lauk, nuleiskite vandenį.

Negaišinkite aptarnaujančio personalo. Lėktuve jie turi aptarnauti labai daug keleivių. Kojas į taką ištieskite tik tuomet, kai niekas juo nevaikšto. Puiku, jei norite paplepėti su kaimyne, tačiau jei ji skaito ar dirba, verčiau netrukdykite. Gal ji panorės su jumis pabendrauti valgydama. Jei kas nors įkyriai jums perša savo draugiją, mandagiai atsiprašykite ir paaiškinkite, kad jūs skaitote, rašote, o galbūt mąstote ar medituojate. Atsitiktiniai pokalbiai lėktuve būna įdomūs ir malonūs, tačiau būkite atidus savo bendrakeleivių poreikiams.

Kai lėktuve tapo įmanoma kalbėtis telefonu, atsirado dar viena gerų manierų rūšis. Garsūs ir spigūs pokalbiai apie verslą, meilę ar dar ką nors geriausiu atveju vargina. Jei kas nors garsiai kalba telefonu ir vargina jus bei kitus keleivius, nesivaržydami paprašykit triukšmadarį kalbėti tyliau, kaip nerūkantys anksčiau prašydavo rūkantį užgesinti cigaretę. Pasakykit jam, kad mėginate užmigti arba skaityti knygą. Kita vertus, patys atminkit, kad kiti gali nugirsti jūsų pokalbį telefonu, todėl kalbėkite tyliau.

Mandagaus elgesio pagrindą sudaro dėmesys kitų patogumui ir poreikiams. Ilgųjų reisų metu žiūrėdami filmą sumažinkit vaizdo ryškumą ekrane. Kadangi nemažai keleivių skrenda tarnybiniais reikalais, kelionėje jie turi dirbti arba skaityti užsidegę šviesą. Neatloškite staigiai savo kėdės atlošo. Tokiu judesiu galit sukelti nemalonių pasekmių, jei už jūsų sėdinti keleivė laiko padėklą. Jei taip atsitiko jums, paprašykit, kad kaimynas priekyje truputį pakeltų atlošą, kol baigsit valgyti. Netrenkite užlenkdami stalelį, nes galite sutrikdyti prieš jus sėdintį keleivį (tuo metu jis gali snūduriuoti). Net jei jūsų ketinimai geri, prieš darydami ką nors, gerai pagalvokite.

 »»» Patarimai skrendantiems lėktuvu

Reklama



  • Kvietimų pavyzdžiai (foto)Kvietimų pavyzdžiai (foto)
    ... tiksliau idėjos kvietimams...

    Skaityti »

  • Idėjos stalo dekoravimui!Idėjos stalo dekoravimui!
    .. tai rinktinis nuotraukų rinkinukas, kuris taip pat nuolat bus papildomas naujomis, orginaliomis nuotraukomis. Kadangi, stalo dekoravimas tai skonio reikalas, tad mes nesiūlom mes tik dalinamės idėjomis ...

    Skaityti »

  • Kaip reikėtų laikyti stalo įrankius?Kaip reikėtų laikyti stalo įrankius?
    Šaukštas laikomas ant jo kotelio uždėjus nykštį. Niekuomet nevalgoma šaukštu, kai galima valgyti peiliu ir šakute. Paprastai yra du vienodai priimtini peilio ir šakutės laikymo būdai ...

    Skaityti »

  • Kokia informacija tūrėtų būti vizitinėje kortelėje?Kokia informacija tūrėtų būti vizitinėje kortelėje?
    Tarnybinėse vizitinėse kortelėse informacija turėtų būti: logotipas arba firmos, įstaigos ar įmonės firminis ženklas. Tekstas: įstaigos ar įmonės pavadinimas, jos veiklą nusakanti...

    Skaityti »

  • Darbo vietaDarbo vieta
    Kabinete drąsiai galite pakabinti laikrodį ir įmonės kalendorių. Taip pat ant sienų galite iškabinti oficialius organizacijos „aksesuarus“ – licencijas, diplomus, padėkas ar kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus ...

    Skaityti »

  • PasitarimasPasitarimas
    Pasitarimas pradedamas tiksliai nustatytu laiku, nelaukiant vėluojančiųjų. Vadovas privalo paisyti reglamento, taip jis parodo, kad gerbia pasitarimo dalyvius ...

    Skaityti »

  • Kaip valgyti?Kaip valgyti?
    Ar žinote kas yra papaja ir kaip ji kaip valgoma? arba.. kiekvienas esame matę, pvz. avokadą o ar žinote kaip jis valgomas? Beje, o ar žinote, kad avokadas priskiriamas prie uogų ...

    Skaityti »

  • Kaip valgomi mangai?Kaip valgomi mangai?
    Perpjovus prinokusį mangą, būtina jį greitai suvalgyti, nes ilgiau laikomas jis netenka skonio. Mangų, kaip ir kitų tropinių vaisių, nepatartina laikyti šaldytuve. Tačiau tie, kas nemėgsta ...

    Skaityti »

  • Ko nereikėtų užmiršti pasisveikinant?Ko nereikėtų užmiršti pasisveikinant?
    Jei pamatėte pažįstamą tolumoje (kitoje gatvės pusėje, autobuse ir pan.), ir jis taip pat jus pastebėjo, sveikinamasi galvos linktelėjimu, pamojuojant ranka nusilenkimu, šypsena. Garsiai šaukti netinka ...

    Skaityti »

  • Rankos paspaudimasRankos paspaudimas
    Rankos padavimas sveikinantis kilęs iš senovinės tradicijos: tuščia (be ginklo) ranka – taikingumo ženklas. Paspausdami ranką parodome norą pradėti pokalbį ...

    Skaityti »

  • Stalo indaiStalo indai
    Pagal savo funkcijas ir naudojimo ypatumus indai ir stalo įrankiai gali būti įvairiai skirstomi, tačiau paprasčiausias būdas, apibrėžiantis naudojimo galimybes ...

    Skaityti »

  • Servetėlės stalo dekoravime!Servetėlės stalo dekoravime!
    .. tai rinktinis nuotraukų rinkinukas, nuolat bus papildomas naujomis, orginaliomis nuotraukomis. Stalo servetėlės neatsiejama dalis stalo serviravime, jos suteikia stalui puošnumo bei savotiškos elegancijos ...

    Skaityti »

  • Gėlės - geriausia dovana!Gėlės - geriausia dovana!
    Gėlės – geriausia dovana, ir visai neįpareigojanti. Puokštė kiekvienam pagal kišenę. Ji gali būti įvairiausių formų bei derinių. Gėles dovanoti tinka visur ir visada, išskyrus ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems