Ką vertėtų žinoti keliaujant lėktuvu? :: Kelionių etiketo pagrindai

Pastaruoju metu stulbinančiai padaugėjo skraidančiu lėktuvais darbo reikalais ar poilsiauti. Aerouostai pilni keleivių, skrendančių iš žemyno i žemyną, iš miesto į miestą. Todėl norėdami greitai įveikti didelį atstumą galit susidurti su tam tikrais sunkumais. Skrydžio komfortas priklauso nuo klasės, kurioje nusipirksit bilietą, tačiau vidutinio dydžio lėktuve didelės prabangos nesitikėkit. Tik kelių avialinijų lėktuvuose keleivis nesijaučia suvaržytas (jūsų kelionių agentūra galėtų jas rekomenduoti), o tai itin svarbu tarpkontinentiniams skrydžiams. Kadangi aviakompanijos tikslas yra pervežti kuo daugiau keleivių, vienam žmogui paliekama nedaug vietos.

Be to, keliones lėktuvu dažnai trikdo atidėliojami reisai. Blogiausia, kai skrydžiai sulaikomi dėl intensyvaus judėjimo per atostogas, tačiau dažnai būna kaltas prastas oras. Kai kada lėktuvai neskrenda dėl gedimų. Užsigrūdinęs keliautojas turi taikytis su negerovėmis ir kantriai tverti bet kokius nepatogumus. Atminkit, kaip nuostabu dideliu greičiu persikelti iš vieno pusrutulio į kitą.

Oro kelionėje neįmanoma išvengti nesklandumų, tačiau susierzinę nepamirškime gerų manierų — pagalvokit apie bendrakeleivius. Mandagiai ir pagarbiai dera elgtis ne tik su tais, kurie patarnauja mums žemėje, bet ir ore. Net nustebsit, kaip tai padeda nemalonioje situacijoje.

Įprasto greičio lėktuvuose dažniausiai būna trys klasės: pirmoji, biznio ir keleivinė arba pigioji. Salonų klasės skiriasi keleiviui skirta erdve, aptarnavimo ir maisto kokybe ir, žinoma, kaina. Pirmos klasės salonas yra mažas ir pritaikytas tik dvidešimčiai keleivių. Kėdės platesnės nei keleiviniame salone, maistas geresnis, visi gėrimai, įskaitant ir alkoholį, yra nemokami, o aptarnaujantis personalas daugiau dėmesio skiria asmeniniams poreikiams, nes keleivių nedaug. Pirmos klasės salonuose keleiviai gali žiūrėti filmus, ilsėtis „miegamosiose kėdėse” su atsilenkiamais atlošais ir pakojais. Dažnai keleiviams yra leidžiama kalbėti telefonu, naudotis faksais ir kompiuteriu modemais. Jei skrendat pirmąja klase, galit pasirinkti bet kurį reisą. Nepasinaudoję bilietu neprarasit nė cento, be to, skrisdami į užsienį su persėdimais, galite naudotis įvairiomis privilegijomis.

Biznio klasę siūlo tarptautiniai ir vis daugiau vietiniu reisų. Bilietai į šią klasę daug brangesni nei į keleivinę, tačiau pigesni nei į pirmąją. Biznio klasėje mažiau keleivių nei keleivinėje, tačiau kėdės patogesnės. Aviakompanijos nuolatiniam biznio klasės keleiviui siūlo daug patogumų. Pavyzdžiui, dauguma biznio klasės salonų turi telefonus ir asmeninę vaizdo aparatūrą (su įvairiausiais filmais). Kėdės atlošiamos ir su pakojais. Skrendant biznio klase nuolaidų nebūna, tačiau jei turit daug pinigų, kelioninėje klasėje už atitinkamą kainą galit užsisakyti papildomų paslaugų.

Visuose vidiniuose ir daugumoje tarptautinių reisų rūkyti draudžiama. Už rūkymą praėjimuose ir tualetuose keleiviai yra baudžiami.

Jei keliaujat vidiniu reisu, į aerouostą atvykit prieš valandą iki išvykimo. Jei jūs neužsiregistravot prieš trisdešimtį minučių iki skrydžio, aerouostas turi teisę panaikinti jūsų išankstinį bilietą. O jeigu atvyksit likus dešimčiai minučių iki išvykimo, jūsų bilietas gali būti parduotas. Geriau atvykti anksčiau nei vėliau. Bilietui nusipirkti ar perrašyti skirkit daugiau laiko. Jei pavėlavot į aerouostą, neikit be eilės tiesiai pas bilietų pardavėją. Jei rizikuojat nespėti į lėktuvą, prašykit aviakompanijos agento pagalbos. Dažniausiai jie stovi prieš bilietų pardavėją.

Į tarptautinį lėktuvą atvykit prieš dvi valandas, nes daug keleivių turi eiti pro saugumo ir dokumentų kontrolę. Daugelis agentų ir patyrusių keliautojų primygtinai rekomenduoja pasitikrinti atgalinį bilietą, ypač tarptautinių reisų, arba jei keitėt bilietų užsakymą.

Į lėktuvą galit neštis protingą kiekį skaitomos literatūros, fotoaparatą ir pan. Golfo krepšį reikės padėti į krovinių skyrių. Golfo lazdas geriausia vežtis kietame dėkle. Slides taip pat privalu atiduoti bagažo skyriun, bet teniso raketę galit neštis į saloną. Visa tai ir kitą informaciją rasit išspausdintą smulkiu šriftu kitoje bilieto pusėje.

Jei vežatės tik du krepšius, Amerikoje vargu ar susidursite su kokiais nors jų dydžio ar svorio apribojimais. Tačiau Europoje teks mokėti, jei krepšiai viršys dydžio ir svorio normas. Pasitarkit dėl to su kelionių agente. Beje, daugelis aviakompanijų ima papildomą mokestį už golfo lazdų krepšius.

Amerikoje, kur bagažo transportavimo sistema labai tobula, nėra didelio pavojaus jį pamesti. Tačiau jei taip atsitiktų, aviakompanijos padarys viską, kad per 24 valandas surastų jūsų bagažą ir atgabentų jį į namus ar kiton vieton. Aviakompanijų atsakomybė už pradangintą bagažą yra ribota, bet jūs galite nurodyti aukščiausią pamestų daiktų kainą. Pravartu turėti vežamų daiktų sąrašą, kad galėtumėt juo pasinaudoti ieškodami dingusio bagažo.

Jei visi keleiviai pasiėmė savo lagaminus, o jūsų bagažas taip ir nepasirodė ant besisukančios transporterio juostos, nedelsdami apie tai praneškit. Nepamirškit pažymėti visų lagaminų, o vaistus, tualetinius reikmenis, drabužių pamainą, naktinius marškinius, pinigus ir juvelyrinius dirbinius vežkitės krepšyje su savim. (Peržvelkit bilieto aplanke išspausdintą draudžiamų vežtis daiktų sąrašą. Tai — kuras žiebtuvėliams, nuodai, sprogmenys ir t.t.)

Jei visi metaliniai daiktai supakuoti į lagaminus ir nunešti į krovinių skyrių, keleivių saugumo patikrinimo eilė judės greičiau. Metalo detektoriai labai jautrūs, o tarnautojams gerai moka už budrumą, todėl eilė sustos, jei su savimi krepšiuose nešitės metalinius daiktus. Jei tokį daiktą būtinai turit neštis, padėkit jį viršuje, kad galėtumėt greitai ištraukti ir parodyti. Raktus, monetas ir metalinį klausos aparatą įdėkit į lėkštę prie ekrano ir ramiai praeisit. Didesnių už lagaminėlį kompiuterių į lėktuvą neštis nevalia.

Niekuomet nepalikit be priežiūros krepšio ar paketo. Ypač saugokitės viešėdami užsienyje: jūsų daiktus gali pavogti, arba apsauga, baimindamasi teroristų, krepšį gali nusinešti ir be jokių paaiškinimų sunaikinti.

Kai pradeda lipti į lėktuvą, pirmenybė bus suteikta pagalbos reikalingiems keleiviams — niekieno nelydimiems vaikams, senukams ir t.t. Kiti keleiviai bus susodinti paeiliui, pradedant nuo galinės. Išgirdę savo eilės numerį, paskubėkit į vietą. Nesulaikykit laukiančių už jūsų klaidžiodami pirmyn ir atgal ir dairydamiesi vietos savo bagažui ar papildomų pagalvių bei antklodžių. Būtų miela ir gražu, jei padėtumėt apsikrovusiai motinai ar senam žmogui susidėti lagaminus. Pasak stiuardesių, daugelis keliautojų yra draugiški ir dėmesingi — nepasirodykit išimtimi.

Lėktuvą aptarnaujantis personalas yra paruoštas užtikrinti keleivių saugumą, bet ne komfortą. Būdami lėktuve, įsigilinkit į saugumo taisykles. Gyvybiškai svarbu žinoti, kur yra artimiausias išėjimas, kaip apsivilkti gelbėjimosi liemenę ir kaip naudotis deguonies kauke. Jei jūsų vieta arčiausiai atsarginio išėjimo, nelaimės atveju jus gali paprašyti padėti evakuoti keleivius. Jei jūs nesutinkate, paprašykite, kad jus perkeltu į kitą vietą. Lėktuvui kylant ir leidžiantis arba skrendant audringu oru sėdėkite savo vietoje, prisisegę saugos diržais. Skrydžiui pasibaigus nesikelkite iš vietos, kol lėktuvas neprisiartins prie išlaipinimo vartų. Ši tvarka yra įrašyta taisyklėse.

Grąžinkite jums duotas antklodes, pagalves ir žurnalus. Tik nemėginkit jų pasisavinti. Jei sėdite prie tako, būkit pasiruošęs įleisti ir išleisti savo kaimynus. Kol padavėjai nedalina maisto ir gėrimų, nueikite į tualetą. Neužtrukite tualeto kambaryje per ilgai, nes yra ir daugiau keleivių. Pavyzdžiui, moterims nederėtų ten dažytis, o vyrams — skustis. Išeidami palikite tvarkingą patalpą. Popierine servetėle išvalykit kriauklę ir išmeskite ją lauk, nuleiskite vandenį.

Negaišinkite aptarnaujančio personalo. Lėktuve jie turi aptarnauti labai daug keleivių. Kojas į taką ištieskite tik tuomet, kai niekas juo nevaikšto. Puiku, jei norite paplepėti su kaimyne, tačiau jei ji skaito ar dirba, verčiau netrukdykite. Gal ji panorės su jumis pabendrauti valgydama. Jei kas nors įkyriai jums perša savo draugiją, mandagiai atsiprašykite ir paaiškinkite, kad jūs skaitote, rašote, o galbūt mąstote ar medituojate. Atsitiktiniai pokalbiai lėktuve būna įdomūs ir malonūs, tačiau būkite atidus savo bendrakeleivių poreikiams.

Kai lėktuve tapo įmanoma kalbėtis telefonu, atsirado dar viena gerų manierų rūšis. Garsūs ir spigūs pokalbiai apie verslą, meilę ar dar ką nors geriausiu atveju vargina. Jei kas nors garsiai kalba telefonu ir vargina jus bei kitus keleivius, nesivaržydami paprašykit triukšmadarį kalbėti tyliau, kaip nerūkantys anksčiau prašydavo rūkantį užgesinti cigaretę. Pasakykit jam, kad mėginate užmigti arba skaityti knygą. Kita vertus, patys atminkit, kad kiti gali nugirsti jūsų pokalbį telefonu, todėl kalbėkite tyliau.

Mandagaus elgesio pagrindą sudaro dėmesys kitų patogumui ir poreikiams. Ilgųjų reisų metu žiūrėdami filmą sumažinkit vaizdo ryškumą ekrane. Kadangi nemažai keleivių skrenda tarnybiniais reikalais, kelionėje jie turi dirbti arba skaityti užsidegę šviesą. Neatloškite staigiai savo kėdės atlošo. Tokiu judesiu galit sukelti nemalonių pasekmių, jei už jūsų sėdinti keleivė laiko padėklą. Jei taip atsitiko jums, paprašykit, kad kaimynas priekyje truputį pakeltų atlošą, kol baigsit valgyti. Netrenkite užlenkdami stalelį, nes galite sutrikdyti prieš jus sėdintį keleivį (tuo metu jis gali snūduriuoti). Net jei jūsų ketinimai geri, prieš darydami ką nors, gerai pagalvokite.

 »»» Patarimai skrendantiems lėktuvu

Reklama



  • Kaip prisistatyti?Kaip prisistatyti?
    ... tarpusavio santykiai prasideda, būtent pristatymu ar prisistatymu, tai yra, susipažinimu. Tą padaryti ne visada paprasta – daug kas priklauso nuo papročių, tradicijų ...

    Skaityti »

  • Rankos paspaudimasRankos paspaudimas
    Rankos padavimas sveikinantis kilęs iš senovinės tradicijos: tuščia (be ginklo) ranka – taikingumo ženklas. Paspausdami ranką parodome norą pradėti pokalbį ...

    Skaityti »

  • Nešiojamų kompiuterių naudojimo etiketo subtilybėsNešiojamų kompiuterių naudojimo etiketo subtilybės
    Jei naudojatės konferencijos metu - venkite spausdinti tuo metu, kai kitas asmuo skaito pranešimą arba įsigykite kompiuterį labai tylia klaviatūra...

    Skaityti »

  • Kaip valgomi avokadai?Kaip valgomi avokadai?
    Žali, žali su gelsvu atspalviu kriaušės formos avokadų vaisiai padengti plona, bet kieta žievele. Jie skinami neprinokę, todėl būna kieti. Nusipirkus juos reikia suvynioti į popierių ir laikyti kambario temperatūroje, kol suminkštės. Žalių su gelsvu atspalviu avokadų minkštimas ...

    Skaityti »

  • Elgesys prie staloElgesys prie stalo
    Nesėskite, kol neatsisėdo moterys arba kol šeimininkė ar šeimininkas nepakvies sėstis. Jei ant stalo yra sudėtos kortelės su pavardėmis, reikia sėstis ten, kur nurodyta ...

    Skaityti »

  • Oficialūs pokalbiaiOficialūs pokalbiai
    Norint filmuoti ar įrašyti pokalbį, reikia gauti kitos šalies sutikimą. Pažymėtina, kad pokalbio metu nedera liesti nacionalinių, religinių ir kitų opių temų, kritikuoti ...

    Skaityti »

  • Kaip valgomos sraigės?Kaip valgomos sraigės?
    Sraigė iš kiauto išimama žnyplėmis ir tuoj pat valgoma, po to iš kiauto išsiurbiamas prieskoninis sviestas. Sviestu taip pat galima pašlakstyti prancūziško batono arba paprastos baltos duonos riekelę. Taip pat galima sraigės minkštimą padėti į lėkštę, palaistyti prieskoniniu sviestu ...

    Skaityti »

  • Žvakės interjere :: Žvakių poveikisŽvakės interjere :: Žvakių poveikis
    Stilistai taip pat teigia, kad žvakė jūsų aplinkoje atrodys dailiau, jeigu ji bus priderinta prie servetėlių ar kambaryje vyraujančios spalvos. Spalvos veikia mus visus. Vienos ramina ir padeda atsipalaiduoti, kitos — aktyvina vaizduotę ar nuteikia romantiškai ...

    Skaityti »

  • Valgiaraštis jūsų pobūviuiValgiaraštis jūsų pobūviui
    Valgiaraščio apipavidalinimui nėra ribų: galite jį susukti į ritinėlį ir perrišti kaspinu, arba perlenkti pusiau, papuošti karpiniais, kurių ornamentai atspindėtų vaišių progą; valgiaraščiai gali būti parašyti ranka arba išspausdinti. Tik būkit atidūs – juk nemalonu, jei svečiai ras ...

    Skaityti »

  • Kreipinių ypatumaiKreipinių ypatumai
    Kai kreipiamės į nepažįstamą arba į kokį vyresnio amžiaus, aukštesnės visuomeninės padėties žmogų, vartojame mandagumo įvardį jūs: Gal jūs žinote ...

    Skaityti »

  • Verslo pokalbiai telefonuVerslo pokalbiai telefonu
    Nuomonė apie įstaigą dažnai susidaroma iš to, kaip jos darbuotojai kalba telefonu, ypač jei vienintelis ryšys su firma yra telefonas. Sekretorė turi: kalbėti telefonu mandagiai ir kompetentingai; telefonogramas ...

    Skaityti »

  • Stalo įrankių išdėstymasStalo įrankių išdėstymas
    Pagrindinė taisyklė – pirma naudoti kraštinius stalo įrankius ir tokia tvarka „eiti” link lėkštės (pietų lėkštės): pirmiausia valgomasis šaukštas, vėliau žuvies peilis su šakute, tada paprastas peilis su šakute ...

    Skaityti »

  • Kaip valgomas omaras?Kaip valgomas omaras?
    Valgant neišdarinėtą omarą reikia pakaklėje pasirišti specialią didelę servetėlę. Prieš darinėjant omarą reikia patikrinti ar netrūksta įrankių: peilio, šakutės, žnyplių, šakutės omarui, šaukštelio padažui (nebūtinai), specialios lėkštės kiautams bei kitoms nevalgomoms atliekoms ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems