• Dabar esate » Interneto etiketo pagrindai

  • Elektroninio pašto etiketo subtilybės

    Šiandieninėje visuomenėje elektroninis paštas viena iš pagrindinių bendravimo ir duomenų perdavimo priemonių. Elektroninis paštas turi daug skirtumų nuo tradicinio pašto,kadangi yra sąlygojamas technologijos.Čia atsiranda tokios galimybės, kaip už nedidelį mokestį išsiūsti laišką didžiuliam gavėjų skaičiui, siųsti ne tik raštišką teksto turinį, bet ir audio medžiagą, judančios grafikos vaizdus ir kita.

    Elektroninis paštas turi savo susiformavusį etiketą, kuris užima tarpinę vietą tarp paprasto pašto etiketo ir telefoninio ryšio etiketo.

    Adresavimo požiūriu elektroninis paštas žymiai demokratiškesnis nei telefoninis pokalbis. Kaip ir paprastas paštas jis leidžia kreiptis į nepažystamą asmenį, bet tik vieną kartą ir negarantuoja, kad bus atsakyta.

    Pakartotinis kreipimasis į nepažystamą asmenį gali būti vertinamas kaip “spam” arba kitaip sakant - elektronis šlamštas. Išimtį sudaro tiktai tarnybiniai kreipimąsi į darbuotojus organizacijos pašto adresu, bet ir šiuo atveju reikia stengtis, kad pakartotiniai kreipimąsi nebūtų per daug dažni.

    Minimalus periodiškumas-viena savaitė, maksimalus-vienas mėnuo. Šio diapazono ribose galima rinktis kreipimąsi periodiškumą priklausomai nuo organizacijos apkrovimo.

    Asmeniui elektroninio pašto adresu galima kreiptis tik tuo atveju,jeigu šis adresas įgytas tiesiai iš korespondento arba buvo plačiai skelbtas spaudoje ar tinkle. Jeigu adresas įgytas iš trečiųjų asmenų, pirmose laiško eilutėse reikia prisistatyti ir pranešti iš kur sužinojote adresą.

    Kreipimosi laikui nekeliama jokių apribojimų. Pranešimą galite siųsti ir dieną ir vėlai naktį. Tačiau, nesitikėkite, jog Jums kas nors atsakys 8 val. ryto į Jūsų siųstą el.laišką 3 val. nakties. Tiesiog, jei buvote kūrybingas naktį, neskubėkite išsiųsti, perskaitykite ryte ką ruošiatės siųsti.
    Ir apskritai, jei reikia skubaus atsakymo į el.laišką – paskambinkite, žinoma, tik ne 3 val. nakties
    Kaip bebūtų, adresatas perskaitys laišką tada, kai jam bus patogu.

    Neetiška kreiptis tarnybiniu adresu asmeniniais reikalais ir asmeniniu adresu tarnybiniais reikalais.

    Kai siunčiame laišką vienam ar dviem žmonėm be jokių galvojimų jų el.pašto adresus įrašome į To laukelį. Tačiau siunčiant simtams ar daugiau žmonių jau reikia kai ką apgalvoti. Lengviausia surašyti visus el.pašto adresus į To laukelį (ką dažnai žmonės ir daro). Tačiau STOP, taip daryti negalima, nes:

    • To laukelyje visi šimtas el.pašto adresų bus visiems matomi. Jei vienas iš laiško gavėjų yra spameris, arba kažkurio žmogaus kompiuteris yra apkrėstas virusu, kuris renka el.pašto adresus, visi jūsų draugai bus atakuoti spamu. Nemanau kad tai jiems patiktų.

    To = Kam. Šiame laukelyje rašomas laiško gavėjas.
    CC (ang. Carbon Copy arba Courtesy Copy) laukelis skirtas įrašyti papildomus el.laiško gavėjus, kurie turėtų gauti laiško kopiją. Tiesioginis laiško gavėjas (tas kuris nurodytas To laukelyje) mato kam buvo išsiųsta laiško kopija(t.y. mato CC laukelyje įrašytą el.pašto adresą).
    BCC (ang. Blind Carbon Copy) laukelis taip pat yra skirtas nusiųsti laiško kopiją. Tačiau šiuo atveju tiesioginis laiško gavėjas nemato kam buvo išsiųsta laiško kopija(t.y. nemato BCC laukelyje įrašyto el.pašto adreso).

    Ką tuomet daryti?

    1. Į To laukelį įrašyti savo el.pašto adresą, o visus kitus surašyti į BCC. Taip gavėjas žinos iš ko gavo laišką, bet nežinos kitų žmonių el.pašto adresų ir negalės jų panaudoti piktiems kėslams (tyčia, arba netyčia).
    2. Naudoti specialias programas, kurios automatiškai įrašo kiekvieno gavėjo adresą į To laukelį ir kiekvienam išsiunčia asmeninį laišką.

    Neatsiklausę asmens nesiųskite jo el.pašto adreso, paprašiusiam jo.

    El.pašto “Šypsenėlės”

    • Netinka dalykiniam bendravimui.
    • Galite naudoti tik susirašinėdami su draugais ar artimesniais kolegomis.

    Rašant nepažįstamam asmeniui, venkite humoro, neoficialių posakių ar slengo, kuris gali būti neteisingai suprastas.

    Naudokite nesudėtingą temos eilutę, kuri tiksliai nurodo jūsų el. laiško esmę

    Profesionalus el. laiškas - dažnai susiduriame su darbuotojų pasyviu požiūriu į darbą, tai gali išduoti būtent el. laiško formulavimas ir bendras vaizdas. Tai stipriai veikia kliento galutinį sprendimą, nes jis nenori ir ateityje sulaukti neadekvačių veiksmų.

    • Labai svarbu, kad el. laiškas būtų rašomas lietuviškomis raidėmis ir be skyrybos, be gramatikos klaidų. Europos biurų darbuotojų apklausa atskleidė, kad žmonės jaučia neigiamas emocijas žmonėms, kurie siunčia el. laiškus su rašybos klaidomis.
    • Turi būti išlaikytas oficialus stilius, vengiant nereikalingų sakinių.
    • Taip pat reikia nuspėti, kas dar gali dominti klientą ir tokio pobūdžio informaciją reikia aiškiai atskirti nuo konkretaus atsakymo į užduotą klausimą.
    • Taip pat darbuotojas privalo pasirašyti ir pateikti visus savo rekvizitus.

    El.pašto parašas:

    • Vardas
    • Pareigos (Specialybė)
    • Įmonė/organizacija
    • Siuntimo paštas
    • Telefonas (Jei tai įmonė, mažiausiai du turėtų būti parašomi)
    • Fakso numeris
    • Internetinis tinklapio adresas
    • Sakinys ar du apie jus, jūsų įmonę ir jūsų darbą.

    El.pašto parašo pavyzdys:

    Nuosirdžiausi linkėjimai (Pagarbiai)
    Laima (pavardė)
    Administratorė
    www.grybai.net
    (el.paštas)
    Mob.+370 000 00000
    Grybai * Receptai * Etiketas
    Svetainės www.grybai.net autorė.

    El. pašto laiškų siuntimas yra venas geriausių interneto suteikiamų marketingo priemonių. Kiekvienas siunčiamas laiškas turi stiprinti ryšį tarp įmonės (svetainės) ir kliento (lankytojo). Blogi pranešimai ne tik taktinė klaida, bet didelė strateginė klaida.