• Dabar esate » Verslo etiketo pagrindai

  • Darbo vieta

    Darbo etiketas nepripažįsta išimčių. Jo taisyklėms privalo paklusti netgi jūsų darbo kabinetas ir stalas. Visa jus supanti aplinka turi pabrėžti jūsų darbines savybes: organizuotumą, atidumą, rimtumą. Pagal kabinete esančius daiktus jūsų bendradarbiai, viršininkai ir partneriai nuspręs, kaip su jumis bendrauti.

    Svarbiausia taisyklė: švara – jokių besimėtančių popiergalių, sulaužytų rašiklių, maisto trupinių, servetėlių ir t.t. Dažniausiai valytojos nedrįsta (ir teisingai daro) judinti ant stalo gulinčių popierių, todėl dulkes nuo stalo nusivalykite patys. Tik darbo vietą tvarkykite ne darbo metu.

    Ant darbo stalo turėtų būti rašymo įrankių. Beje, pasistenkite nesinaudoti pigiausiais rašikliais – tai gadina jūsų įvaizdį. Jūsų įvaizdį palaiko profesionalūs žinynai, darbinė literatūra, atitinkami katalogai ar specializuoti žurnalai.

    Kabinete drąsiai galite pakabinti laikrodį ir įmonės kalendorių. Taip pat ant sienų galite iškabinti oficialius organizacijos „aksesuarus“ – licencijas, diplomus, padėkas ar kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.

    Darbo vietoje neturėtų būti asmeninių daiktų. Griežtai draudžiama kosmetika ir parfumerija. Savo mylimųjų ir augintinių nuotraukas taip pat palikite namuose, kaip ir minkštus žaislus ar judančias figūrėles.

    Darbo kabinete tiks paveikslai, graviūros ar estampai, tačiau juos rinkitės labai atsargiai. Geriausia būtų rinktis peizažą ar natiurmortą. Kartais labai erdviuose kabinetuose galima pastatyti nedidelių skulptūrų.

    Prie darbo stalo valgyti draudžiama. Galima gerti tiktai kavą arba arbatą, tačiau ant stalo puodukus statykite tiktai su lėkštute ar padėklu. Ir niekada nesinaudokite vienkartiniais indais. Gražiai ant stalo atrodytų puodukas su įmonės simbolika. Jeigu tokių nėra, rinkitės paprastą, tačiau ne patį pigiausią puoduką.

    Labai gražiai darbo vietą puošia gėlės. Jos ne tik puošia, bet ir sukuria neformalią aplinką, sumažina psichologinę įtampą. Pageidautina rinktis gėles dideliais lapais arba visada žaliuojančius nedidelius medelius. Tiesa, atminkite, jog gėlėms ar medeliams taip pat reikia parinkti atitinkamų vazonų ir nuolat juos prižiūrėti.

    Tačiau su augalais nepersistenkite – ne visada vazonais apkrautas kabinetas atrodo gražiai. Trumpalaikėms gėlėms reikėtų turėti kelias vazas. Jokiais būdais nemerkite jų į plastmasinius butelius ar panašias talpas.

    Apskritai kabinetas, ypač jei jame vyksta įvairūs susitikimai, pasitarimai, priimami klientai, turėtų atspindėti kompanijos, kurioje dirbate, stilių ir nuotaiką.

    Dažniausiai kompanijos stilių atspindi jos pasirinkti raštinės reikmenys ar netgi darbuotojų vizitinės kortelės. Galvodami apie naujos aplinkos kūrimą, įvertinkite ir drabužių, kuriuos dėvi įmonės darbuotojai, stilių.

    Kai jau perprasite įmonės nuotaiką ir įvaizdį, galite pradėti personalizuoti daiktus. Būkite atidūs. Yra labai neaiški riba tarp asmeniškumo ir per didelio asmeniškumo. Pastarasis variantas jau reiškia neprofesionalumą. Štai keletas pavyzdžių:

    Asmeniška:

    • Viena ar dvi nedidelės šeimos fotografijos;
    • Vienas ar du meno dirbiniai (paveikslėliai ar skulptūrėlės) ;
    • Paprasta patogi kėdė;
    • Aromatinė žvakė;
    • Jus motyvuojanti citata ar asmeninis tikslas;
    • Spalvingas pelės kilimėlis ar įdomi ekrano užsklanda;
    • Vaisių dubuo ar saldaininė;
    • Puokštė šviežių gėlių.

    Neprofesionalu:

    • Asmeniniai foto albumai arba daugiau kaip trys didelės nuotraukos;
    • Asmeninės nuotraukos, metai iš metų atspindinčios jūsų gyvenimą ir išklijuotos ant sienų;
    • Pagalvėlių gausa ir lovos užtiesalai;
    • Apeiginės žvakės, išstatytos visame kabinete;
    • Stiprus smilkalų aromatas;
    • Purpurinė užrašų knygelė, besišypsantys veidukai ir mieli pūkuoti niekučiai prie jūsų kompiuterio;
    • Nepadorios, gašlios ekrano užsklandos;
    • Tuščios sausainių dėžutės ar dėžė su išmestu maistu;
    • Nuvytusios gėlės ar sergantys, apvytę augalai.

    Kad ir kaip nuspręsite papuošti savo darbo vietą, atminkite, kad darbe prioritetas yra darbas. Tad iškart įvertinkite įspūdį, kurį jūsų darbo vieta paliks vadovybei, bendradarbiams ir klientams. Visada stenkitės save pristatyti kaip kompetentingą, organizuotą ir profesionalią asmenybę - būtent, apie tai turi byloti ir jūsų darbo vieta.