Bendravimo įgūdžiai įvairiose situacijose :: Pokalbių etiketo pagrindai

Didelę dalį dienos mes praleidžiame kalbėdami su kitais žmonėmis. Kartais kalbame šeimoje, su draugais ar kolegomis, bet retkarčiais tenka bendrauti ir su mažai pažįstamais žmonėmis: gydytoju, vaiko mokytoja. Neretai tenka bendrauti ir su visai nepažįstamais žmonėmis: taksi vairuotoju ar padavėju restorane. Su nepažįstamais būtina kalbėt mandagiai, tačiau bendravimas namuose ar darbe su artimais žmonėmis darosi labiau komplikuotas, nes jūs vadovaujatės emocijomis. Kartą įžymus leksikografas ir rašytojas Samuelis Johnsonas pasakė: „Geriausias pokalbis yra toks, kuriame nėra nei konkurencijos, nei tuštybės, o vien ramus jausmų pasikeitimas.

Puslapiai » 1 | 2 | 3 | 4 |


Kaip perduoti komplimentą? - ypač malonu išgirsti komplimentą iš antrų lūpų „Lina sakė, kad tu geriausiai pristatei prekes.“ Šis komplimentas daug reikšmingesnis, nei iš pačios Linos lūpų. Tik kilnus žmogus gali perduoti išgirstą komplimentą.


Kaip atsakyti į keistą klausimą? - pagirkite naują draugės rūbą, tačiau jei paklausite, kur jį pirko ir sulauksite atsakymo: „Neprisimenu“, daugiau tos temos nelieskite. Juokinga, kad kai kuriuos žmones šis klausimas įžeidžia.


Klausimas kas kiek kainavo - nors jūs ir galite paklausti draugą, kiek kainavo jo naujas paltas ar automobilis, tačiau toks klausimas rodo jūsų prastas manieras. Į tokį klausimą geriausias atsakymas bus: „Neatsimenu“. Jūs taip pat galite neatsakyt, kiek kainavo pirkinys.


Kaip paprašyti mėgiamo recepto? - dauguma žmonių linkę pasidalinti patiekalų receptais su tais, kuriais laiko gerais virėjais. Jei negalite susilaikyti nepaprašius recepto, stebėkite, ką atsakys. Prašyti derėtų tokiais žodžiais: „Kada nors ir aš norėčiau iškepti tokią picą“. Jei šeimininkė vengia tiesaus atsakymo, daugiau apie tai nekalbėkite. Tai reiškia, kad ji nenori jums atskleisti kulinarinių paslapčių.




Reklama



PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems