Kaip atsiliepti ir prisistatyti? :: Skambinimo etiketo pagrindai

Nereikėtų pulti prie telefono vos jam suskambus. Geriau duoti laiko skambinančiajam susikaupti pokalbiui, o patiems per tą laiką jam nusiteikti. Pirmasis skambutis – atidedame darbus, antrasis – teigiamai nusiteikiame, trečiasis – nusišypsome ir atsiliepiame. Versti ilgai laukti taip pat nemandagu.

Skambinantysis savo ruožtu turėtų palaukti 5–6 signalus. Juk gali būti, kad žmogus negali iškart atsiliepti, nes yra toliau nuo telefono.

Atsiliepiant darbo telefonu būtina pasakyti įmonės pavadinimą (tai ir reklama įmonei!), savo pareigas, vardą arba pavardę ir pasisveikinti, suteikti skambinančiajam pagrindinę informaciją. Jei to padaryti negali, reikėtų išsiaiškinti kliento klausimą ir pažadėti, kad jam paskambins už šį reikalą atsakingas įmonės žmogus. Būtų gerai kliento paklausti, kada galima skambinti arba kiek laiko lauks skambučio, o ne siūlyti paskambinti dar kartą pačiam. Jei vis dėlto klientui siūloma paskambinti pačiam, reikėtų nurodyti kaip įmanoma tikslesnį laiką, kada reikalingas žmogus bus darbo vietoje. „Paskambinkite vėliau“ skamba labai atmestinai.

Dažniausiai įmonės turi nusistačiusios kalbėjimo telefonu taisykles. O jei tokių taisyklių vis dėlto nėra, atsiliepti bet kaip nederėtų (didžiausios klaidos – netinkamai atsiliepti ir neprisistatyti!). Ne vieta čia ir greitakalbėms.

Reikėtų pridurti, kad skambinantysis turėtų pasisveikinti ir prisistatyti. Jeigu jis to nepadaro, galima ir paklausti: „Kaip galėčiau Jus pristatyti direktoriui?“ Frazė „Kas skambina?“ skamba gana stačiokiškai, todėl geriau jau švelniai pagudrauti: „Atsiprašau, gal galėtumėte pakartoti savo pavardę?"

Būdami ne darbo vietoje prie kitų žmonių paprastai nešnekame – neetiška versti aplinkinius klausyti asmeninio gyvenimo detalių. Tačiau, jei suskamba telefonas, prieš atsiliepdami jų atsiprašome ir stengiamės kalbėti kuo trumpiau. Jei reikia, atsiprašome ir pašnekovui pasiūlome paskambinti vėliau arba dar geriau patiems perskambinti, Jums patogiu metu, tik aišku pasakius, kad perskambinsit - nemandagu užmiršti.

Reklama



  • Stalo kortelėsStalo kortelės
    Pirmiausia stalo kortelės padės išvengti nesusipratimų kuriam svečiui kurioje vietoje sėstis, stalo kortelių pagalba galėsite bendrų pomėgių, panašaus amžiaus svečius susodinti šalia. Taip pat galėsite toliau vieną nuo kito pasodinti svečius, kurie tarpusavyje nesutaria. Ir, be ...

    Skaityti »

  • Kaip valgomi spagečiai?Kaip valgomi spagečiai?
    Spagečiai valgomi su šakute ir šaukštu: pastarasis laikomas kairėje rankoje, o šakute pasmeigiama porcija makaronų ir sukama ant dantukų. Kairėje rankoje laikomas šaukštas atstoja lėkštės kraštą. Spagečiai ant šakutės užvyniojami įrėmus į ją šaukštą. Paskui šaukštu ...

    Skaityti »

  • Koks turi būti pranešimo stilius ir dydis?Koks turi būti pranešimo stilius ir dydis?
    Pranešimo stilius visuomet turi būti konkretus, tai arba užklausa arba atsakymas, arba informacija. Jei tai užklausa, tai stilius turėtų būti toks, kad korespondentas galėtų apsieiti ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems