Kaip atsiliepti ir prisistatyti? :: Skambinimo etiketo pagrindai

Nereikėtų pulti prie telefono vos jam suskambus. Geriau duoti laiko skambinančiajam susikaupti pokalbiui, o patiems per tą laiką jam nusiteikti. Pirmasis skambutis – atidedame darbus, antrasis – teigiamai nusiteikiame, trečiasis – nusišypsome ir atsiliepiame. Versti ilgai laukti taip pat nemandagu.

Skambinantysis savo ruožtu turėtų palaukti 5–6 signalus. Juk gali būti, kad žmogus negali iškart atsiliepti, nes yra toliau nuo telefono.

Atsiliepiant darbo telefonu būtina pasakyti įmonės pavadinimą (tai ir reklama įmonei!), savo pareigas, vardą arba pavardę ir pasisveikinti, suteikti skambinančiajam pagrindinę informaciją. Jei to padaryti negali, reikėtų išsiaiškinti kliento klausimą ir pažadėti, kad jam paskambins už šį reikalą atsakingas įmonės žmogus. Būtų gerai kliento paklausti, kada galima skambinti arba kiek laiko lauks skambučio, o ne siūlyti paskambinti dar kartą pačiam. Jei vis dėlto klientui siūloma paskambinti pačiam, reikėtų nurodyti kaip įmanoma tikslesnį laiką, kada reikalingas žmogus bus darbo vietoje. „Paskambinkite vėliau“ skamba labai atmestinai.

Dažniausiai įmonės turi nusistačiusios kalbėjimo telefonu taisykles. O jei tokių taisyklių vis dėlto nėra, atsiliepti bet kaip nederėtų (didžiausios klaidos – netinkamai atsiliepti ir neprisistatyti!). Ne vieta čia ir greitakalbėms.

Reikėtų pridurti, kad skambinantysis turėtų pasisveikinti ir prisistatyti. Jeigu jis to nepadaro, galima ir paklausti: „Kaip galėčiau Jus pristatyti direktoriui?“ Frazė „Kas skambina?“ skamba gana stačiokiškai, todėl geriau jau švelniai pagudrauti: „Atsiprašau, gal galėtumėte pakartoti savo pavardę?"

Būdami ne darbo vietoje prie kitų žmonių paprastai nešnekame – neetiška versti aplinkinius klausyti asmeninio gyvenimo detalių. Tačiau, jei suskamba telefonas, prieš atsiliepdami jų atsiprašome ir stengiamės kalbėti kuo trumpiau. Jei reikia, atsiprašome ir pašnekovui pasiūlome paskambinti vėliau arba dar geriau patiems perskambinti, Jums patogiu metu, tik aišku pasakius, kad perskambinsit - nemandagu užmiršti.

Reklama



  • Tekstai kvietimams į oficialius renginiusTekstai kvietimams į oficialius renginius
    ABC „Savas kampukas“ generalinis direktorius V.Pavardenis maloniai kviečia poną P.Vardenį ir ponią atvykti į priėmimą. 2015-09-06, 14 val. restorane „Jovarss“ (Kauko gatvė 35, Panevėžys).

    Skaityti »

  • Kaip užjausti ar paguosti?Kaip užjausti ar paguosti?
    Mokėti guosti — tai gyvenimo menas. Dar didesnis menas — sugebėti parengti žmogų, kai reikia jam pranešti skaudžią žinią, kai reikia įkvėpti stiprybės, kad nepalūžtų ...

    Skaityti »

  • Kvietimai aplankytiKvietimai aplankyti
    Neatsisakykite draugų pasiūlymų aplankyti jų pažįstamus tame mieste ar miestelyje, į kurį vykstate. Pažintis su vietos gyventojais yra vienas didžiausių kelionės ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems