Kaip mandagiai kalbėti telefonu? :: Skambinimo etiketo pagrindai

Sunku įsivaizduoti šiandieninį gyvenimą be telefono. Telefonas tapo populiariausia ryšių priemone, padedančia žmonėms jų kasdieniniame darbe ir asmeniniame gyvenime. Telefonu žmonės ne tik palaiko ryšius, bet ir moko, auklėja, apkalba ir t.t.

Telefonas paskatino naujų elgesio taisyklių atsiradimą, kaip antai: niekur neiname pirma nesusitarę telefonu.

Tiesioginė telefono paskirtis – keistis informacija. Tam tikrais atvejais jis yra pranašesnis už laišką ar faksogramą. Jūs girdite pašnekovą ir jaučiate jo nuotaiką, todėl galite pasirinkti tinkamą balso tembrą ir reikiamus žodžius.

Linksmas, aiškus ir nuoširdus balsas labiausiai tinka bendraujant telefonu. Bendraudami tiesiogiai turime daug galimybių reikšti mandagumą ar draugiškumą ne tik žodžiais, bet ir gestais, o kalbėdami telefonu savo geras manieras parodome vien tik žodžiais, todėl juos reikėtų parinkti rūpestingiau negu kalbantis akis į akį.

Įtemptame kasdieniame gyvenime tai nėra lengva, tačiau turime suprasti, kad netinkamas žodis, neatidi kalbėjimo telefonu maniera gali sukelti didesnių nesusipratimų negu tiesioginiame pokalbyje.

Nemandagu trukdyti žmogaus anksčiau negu 8 val. ir vėliau negu 21 val. (žinoma, išskyrus nelaimės atvejus). Vėliau galime skambinti ir tuo atveju, jei esame susitarę. Dalykiniais klausimais skambiname įstaigos darbo metu.

Skambinant į mobilųjį telefoną būtų mandagu paklausti, ar pašnekovas gali kalbėti. Jei atsiliepiame į skambutį viešajame transporte, turėtume atsiprašyti ir paskambinti jam vėliau: nereikėtų versti aplinkinių klausyti nors ir ne asmeniško pokalbio.“

Iš ties, įvairiems pokalbiams telefonu pirmiausia reikia pasirinkti tinkamą vietą ir laiką. Negalima savo pažįstamų, bendradarbių ir namiškių trukdyti jų darbo metu tik tam, kad paplepėtume. Prieš skambinant visuomet patartina pagalvoti, ar tas skambutis būtinas, ar visais atvejais tinka naudotis telefonu...

Reklama



  • Vaikas svečiuoseVaikas svečiuose
    Tėvams kartais būtina išeiti iš namų, bendrauti. Dažnai jie linkę kartu pasiimti ir vaikus – ne dėl to, kad taip patogiau, bet kad nėra kur ar kam palikti ir pan. Dar nevaikščiojantys ar nešliaužiojantys kūdikiai gali užmigti ...

    Skaityti »

  • Kokio dydžio turi būti vizitinė kortelė?Kokio dydžio turi būti vizitinė kortelė?
    Standartinių vizitinių kortelių dydis yra 5 x 9 (kartais 6×9 cm), moterų gali būti mažesnis – 5×8 cm, bet nebūtinai. Ypatingam verslui, profesijai ar pareigoms pabrėžti gali būti naudojamos ir nestandartinės kortelės, pvz. automobilių pardavėjas – automobilio formos ...

    Skaityti »

  • Kaip kreiptis - Tu ar Jūs?Kaip kreiptis - Tu ar Jūs?
    Bendraudami su mažiau pažįstamais ar aukštesnį postą užimančiais žmonėmis, darbo kolegomis, klientais, į juos kreipiamės pagarbiais žodžiais. Mandagumo įvardžiai tu ir jūs ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems