Pokalbis dėl darbo :: Ką vertėtų žinoti prieš pokalbį dėl darbo :: Verslo etiketo pagrindai

Kūno kalba - keli pastebėjimai, į kuriuos reikėtų atkreipt dėmesį einant į pokalbį dėl darbo:


• Vertėtų atsiminti, kad didžiausią įspūdį kitam žmogui padarome per pirmąsias 17 sekundžių, taip rašo mokslininkai, tad išvaizda bei apranga turėtų būti tvarkinga, idealiausia pastelinių spalvų, ryškių spalvų rekomenduotina vengti, oficialus kostiumas - pats tas. Žinoma šiek tiek reikėtų atsižvelgti ir į būsimo darbo pobūdį ar tiesiog pasidomėti kokia tvarka dėl aprangos egzistuoja būsimoje darbo vietoje. Vertėtų nepamiršti ir nagų bei atsisakyti įkyraus kvepalų aromato, kai kuriuos žmones aštrus aromatas erzina.

• Būtinai prieš įeidami į kabinetą nusirenkite viršutinius drabužius, nes to reikalauja, papraščiausiai... etiketas, o ir šiaip nesmagu jeigu su darbdaviu sveikinsitės pilnomis rankomis drabužių. Vietą drabužiams dažniausiai galima rasti priimamajame arba, tiesiog, koridoriuje ant kėdės, tik nežinau kiek tai būtų saugu ten juos palikti. be to, pasirūpinkite burnos kvapu ir neatvykite suprakaitavęs, išties rekomenduotina atvykti ankščiau, tiesiog kad nusiramintute.

• Laukdami susitikimo rankas laikykite už nugaros, atsipalaiduokite. Galite lėtais judesiais pasvyruoti nuo kojų pirštų link kulnų, nes tai labai padeda nusiraminti, o ir pats procesas atrodo... estetiškai, nerodo jūsų nervingumo...

• Būtinai turėkite su savimi, sakykim nešiojamąjį kompiuterį arba knygą, arba tiesiog užrašų knygutę, o jeigu praėjo 10-15 minučių laukimo, nedvejodami išsitraukite vieną iš mano minėtų priemonių. Taip parodysite, kad jūs irgi esate užsiėmęs žmogus ir mokate išnaudoti laiką 100%. Patikėkite, tai tikrai veikia, o ir laikas bėga greičiau. Nepykite ant darbdavio, nes vėluodamas jis rašo minusą sau, o ne jums...

• Tuo atveju, kai darbdavys, ar tiesiog atsakingas darbuotojas ateina pasitikt į laukiamąjį... ir vedasi į susitikimo kambarį ar darbo kambarį. Pasistenkite išlaikyti normalų ėjimo tempą ir neatsilikite...

• Susitikę, padėkite visas priemones į šalį (jeigu yra galimybė) ir pasisveikinkite su darbdaviu bei su pokalbio dalyviais, kreipdamiesi į juos tam kreipiniu ar laipsniu (ponia, ponas, daktaras) ir pavarde, jeigu žinote teisingą jos tarimą. (Jeigu nežinote tikslaus pavardės tarimo, prieš eidami į pokalbį, būtinai susižinokite, tiesiog paklauskite priimamojo darbuotojos, jei tokia yra, kaip tiksliai ištarti pašnekovo pavardę).

• Jei sveikinatės paspausdami ranką. Psichologai pataria ranką spausti tokia pačia jėga, kuria gaunate iš aukštesnes pareigas užimančio žmogaus. Būtent taip ir darykite - leiskite darbdaviui nuspręsti kada “užteks”... Venkite gležno (lipnaus, drėgno) rankos paspaudimo. Beto, netieskite pirmas rankos, palaukite kol ją išties darbdavys.

• Būtinai palaukite, kol Jums bus pasiūlyta atsisėsti. Ir būtinai paisykite laikysenos: sėdėkite tiesiai ir visą laiką būkite įsitempę bei susidomėję. Sėdėkite ramiai, nesinervinkite ir nesikūprinkite. Žiūrėkite pašnekovui (-ams) tiesiai į akis, tačiau žvilgsnis turi būti ramus, o ne koks, pvz.: spiginantis ir pan. Nevenkite nė vieno žmogaus žvilgsnio. Be to, nėra nieko blogiau už nenatūralią šypseną ir nervingą galvos linksėjimą ar kažkokį įkyrų judesį - tai išduoda jūsų nervingumą.

• Jei kėdės jums nepasiūlė, paklauskite, ar galite prisėsti (darbdavys gali mėginti patikrinti jūsų kuklumą).

• Nerūkykite, net jei pats pašnekovas rūko ir pasiūlo Jums cigaretę. Taip pat nerūkykite ir prieš pokalbį, kad nesijaustų, jog rūkėte. Ir dar toks pastebėjimas, patartina, prieš pokalbį, pvz. suvalgykite mėtinį saldainį.

• Keletas efektyvių, kaip sakant, triukų: per pirmą minutę pasistenkite paminėti darbdavio vardą, tiksliau pavardę bent du kartus, aplamai, kiekvienam žmogui, girdėti savo vardą ar pavardę yra malonu, tačiau žinoma reikėtų atsižvegti į metų skirtumą, sakykim vyresniam bei aukštesniam profesijos atžvilgiu... nevertėtų kreiptis tik vardu... Beto nerekomenduotina kalbėkite be sustojimo daugiau nei pusę minutės... reikia suteikti galimybę kad vyktų dialogas o ne monologas... Beto, nekalbėkite, kaip sakant prasčiokiška kalba, venkite slengo ir pauzinių žodelių (tokių kaip: „a“ ir „e“). Kalbėkite tvirtu balsu, jūsų atsakymai turėtų skambėti aiškiai, o ne pašnabždomis ar murmant, kai tinka, nusišypsokite. Įtaigiai skambantis balsas kelia pasitikėjimą.

• Išgirdę netikėtą klausimą, nedarykite ilgos pauzės ir nesakykite kažką panašaus: „ O Dieve, koks geras klausimas“ taip pat nevertėtų balsu pakartokite klausimą.

• Kalbėkite į temą, nesistenkite pasirodyti per daug sąmojingas ar draugiškas, tačiau per didelis susikaustymas taip pat gali būti nepriimtinas. Ir jokiu būdu nevertėtų pertraukti atrankos į darbą darbuotojo.

• Jei gavote tikrai sudėtingą klausimą, neskubėkite atsakyti. Paprašykite paaiškinti klausimą, jei ne iš karto jį suprantate. Atsakydamas kalbėkite lėtai, galite netgi pakartoti vieną ar porą žodžių, kad išloštumėte laiko. Kartais geriau pasakyti, jog "nežinote", negu tuščiažodžiauti. Kartais galima išsisukti iš klausimo, nepasirodant per daug gudriu, arba įterpti (jei tinka) humoro gaidelę atmosferai palengvinti ir išlošti laiko atsakymui. Žinokite, kad darbdavys tikrai nesiekia jus pažeminti.

• Yra tokių nuomonių, kad tiesiog būtina pokalbio metu pateikite klausimų apie darbą, įmonę ar jos veiklą ir pan. - klausimų nepateikimas atskleidžia susidomėjimo stoką. Tačiau, neklausinėkite apie atlyginimą, atostogas, premijas, pensijos programas ar kitas garantijas, kol jums nebus pateiktas pasiūlymas dėl darbo.

• Jei nuskamba klausimas dėl buvusio darbdavio ar tiesiog žmogaus kurio nemėgstate, jokiu būdu neapkalbėkite. Niekas nenori samdyti bambeklio!

• Pokalbyje, vertėtų būti kiek įmanoma atviriems - nors ir kaip viliotų tiesos pagrąžinimas, geriau to nedarykite, vėliau ar ankščiau tai išaiškės.

• Žinoma, pokalbiu metu neatsiliepkite į mobiliojo telefono skambutį, iš vis geriausiai telefoną išjunkite (arba nustatykite tylų skambėjimą).

• Jeigu teks atsisėsti į kiek žemesnę kėdę priešais darbdavį, pasistenkite pasukti kėdę 45 laipsnių kampu, kad nesijaustumėte kaip kalinys prieš teisėją.

• Prieš išeidami, atsisveikinkite paspausdami ranką ir ramiu žingsniu keliaukite išėjimo link. Žinoma, prieš einant į pokalbį nusivaksuokite, ar tiesiog nusivalykite batus, nes būtent išeinant jūs būsite nužiūrėtas to net nepastebint. Paskutinę akimirką nebijokite atsisukti ir nusišypsoti, leiskite darbdaviui atsiminti jūsų šypseną, o ne užpakalį :)

  »»» Pristato Laimos sapnininkas: kūno kalba



Reklama



  • Kaip valgoma pica?Kaip valgoma pica?
    Visi kulinarijos autoritetai sutaria vieningai: pica pjaustoma kaip pyragas, trikampiai gabalėliai išdėliojami į lėkštes ir valgomi rankomis, pradedant ...

    Skaityti »

  • Kaip valgyti lazdelėmis?Kaip valgyti lazdelėmis?
    Kinijoje žmonės lazdelėmis naudojasi jau penkis tūkstančius metų. Manoma, kad didis kinų filosofas Konfucijus padarė įtaką lazdelių populiarumui. Kadangi Konfucijus buvo vegetaras, jis manė, kad peiliai primins žmonėms apie skerdyklas ir dėl to juos ...

    Skaityti »

  • Kvietimų pavyzdžiai (foto)Kvietimų pavyzdžiai (foto)
    ... tiksliau idėjos kvietimams...

    Skaityti »

  • Virtualaus bendravimo etiketo subtilybėsVirtualaus bendravimo etiketo subtilybės
    Virtualus bendravimas – ar tai būtų privatus ar viešas – vis dažniau sutinkamas dalykas mūsų kasdieniniame gyvenime. Vieniems tai tik laisvalaikio praleidimo būdas, pramoga, kitiems – darbą lengvinanti, svarbią informaciją teikianti ir geografinį atstumą mažinanti ...

    Skaityti »

  • Kada įteikti dovaną?Kada įteikti dovaną?
    Dažnam kyla klausimas kada įteikti? Prieš nusivilkdami paltą ar jį jau pasikabinę? O kur dėti dovaną, kol rengiamės ar šukuojamės, ir ką tuo metu priversti veikti ...

    Skaityti »

  • Vyriškos aprangos etiketo pagrindaiVyriškos aprangos etiketo pagrindai
    Su kostiumu dėvimi marškiniai turi būti kiek ilgesnėmis rankovėmis – iš po švarko kyšantys rankogaliai teikia elegantiškumo. Dvigubi, arba prancūziški, rankogaliai ...

    Skaityti »

  • Verslo pokalbiai telefonuVerslo pokalbiai telefonu
    Nuomonė apie įstaigą dažnai susidaroma iš to, kaip jos darbuotojai kalba telefonu, ypač jei vienintelis ryšys su firma yra telefonas. Sekretorė turi: kalbėti telefonu mandagiai ir kompetentingai; telefonogramas ...

    Skaityti »

  • Kaip sutarti su kolegomis?Kaip sutarti su kolegomis?
    ... kalbėdami su vyresniais už save, aukštesnes pareigas užimančiais žmonėmis, verslo partneriais turime būti itin santūrūs. Jei susiklosčiusios aplinkybės skatina ...

    Skaityti »

  • Elgesys prie staloElgesys prie stalo
    Nesėskite, kol neatsisėdo moterys arba kol šeimininkė ar šeimininkas nepakvies sėstis. Jei ant stalo yra sudėtos kortelės su pavardėmis, reikia sėstis ten, kur nurodyta ...

    Skaityti »

  • Kvietimo siuntimasKvietimo siuntimas
    Kvietimus įteikite iki vestuvių likus 1-2 mėnesiams. Nes, kuo anksčiau juos įteiksite, tuo daugiau kviečiamų svečių šventėje dalyvaus, tačiau nederėtų persistengti ir kvietimus išsiųsti labai anksti ...

    Skaityti »

  • Kaip sėdėti prie stalo?Kaip sėdėti prie stalo?
    Sėdėkite tiesiai ir ramiai, nevažinėkite su kėde. Rankas laikykite ne po stalu, o ant jo; nedera stalo ramstyti alkūnėmis ir ant jo užsidrėbti. Jei kaire ranka nevalgote, laikykite ją ant stalo krašto. Kitur, pavyzdžiui ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems