Viešas kalbėjimas :: Verslo etiketo pagrindai

Vedant seminarus ar skaitant pranešimą auditorijoje, bendraujant su kolegomis dažnai pasitaiko, kad kalbėtojas, sulaukęs klausimų, pasimeta, nežino, kaip į juos atsakyti, ar net įsižeidžia. Visada svarbu žinoti, kad klausiančiųjų tikslas yra gauti nesuprantamų dalykų paaiškinimus, o kalbėtojo tikslas – paaiškinti tai, kas neaišku. Jei mokėsite taktiškai ir meistriškai atsakyti į klausimus, sustiprinsite ryšį su pašnekovais.

Jums bus daug lengviau atsakyti į klausimus, jei iš anksto numatysite bent dalį atsakymų. Tokiu atveju bus mažesnė tikimybė, kad užduoti klausimai jus išmuš iš pusiausvyros. Prieš rengiantis pranešimui ar pokalbiui, svarbu įsidėmėti keletą atsakinėjimo į klausimus taisyklių:

• Įdėmiai klausykite. Tik tinkamai išklausę pašnekovo galėsite deramai ir dalykiškai atsakyti į jo klausimą. Būtų labai etiška savo laikysena pašnekovui parodyti, kad susidomėjote jo klausimu, pavyzdžiui, palinkite į kalbantįjį, lengvai pakreipkite galvą į jo pusę, koncentruokite žvilgsnį į jį ir pan.

• Susikaupkite. Žinoma, po pranešimo ar pokalbio galite būti pavargęs, bet ir tokiomis aplinkybėmis nevalia atsipalaiduoti. Jūsų atsakymas lems viso pokalbio sėkmę ir ryšį su klausytoju. Išsiblaškymas traktuojamas kaip nepagarba pašnekovui.

• Patvirtinkite, kad supratote. Tam, kad klausiantysis būtų tikras, jog jūs tikrai rūpinatės jo iškelta problema, parodykite jam, kad jį supratote: „Jeigu teisingai supratau, Jūs klausiate...“ arba „Jūsų iškeltas klausimas dėl prasto kultūros renginių finansavimo labai svarbus“.

• Padarykite pauzę. Prieš atsakydami į klausimą padarykite pauzę. Tai sudarys įspūdį, kad rimtai svarstote, kaip atsakyti. Pauzę rekomenduotina daryti net ir tais atvejais, kai klausimas buvo numatytas ir turite iš anksto parengtą atsakymą. Prieš atsakydami įvertinkite, ko klausiantysis nori. Dažnai jis norės gauti daugiau informacijos, patikslinti problemą, pareikšti abejonę, išdėstyti savo požiūrį ir pan.

Nuspręskite, kurio klausimo sulaukėte:

• paprasto, į kurį atsakysite keliais konkrečiais argumentais;

• sudėtingo, į kurį atsakant reikia išsamiau paaiškinti;

• į kurį atsakymo nežinote. Nieko baisaus, jei prisipažinsite ir nurodysite, kur galima rasti atsakymą arba kas galėtų atsakyti. Mėginimas išsisukti ar ignoruoti gali būti suprastas kaip jūsų kompetencijos stoka ir nepagarba pašnekovams.

• klausimo su išankstine nuostata. Jeigu yra galimybių, suraskite ką nors bendra tarp savo ir pašnekovo pareikštų minčių. Jei ne, padėkokite už kitokią nuomonę.

• nerišlaus. Neatsakinėkite, jeigu iki galo nesupratote klausimo esmės. Visada prašykite patikslinti, detalizuoti ar pan.

• besikartojančio. Priminkite klausiančiajam, kad į šį klausimą jau atsakėte, bet jei pašnekovas reikalauja, trumpai atsakykite dar kartą.

• neatitinkančio temos. Padėkokite už klausimą ir mandagiai paaiškinkite, kad klausimas nesusijęs su šios dienos tema, todėl į jį neatsakysite.

• komentaro vietoj klausimo. Padėkokite už išsakytą nuomonę.

• nepritariančio. Jokiu būdu nereaguokite emociškai. Net ir priešinga nuomonė reikalauja pagarbos. Etiška būtų pasakyti, kad Jūsų nuomonė yra kitokia, bet neatmetate ir pareikštosios. Jei nepritarimas asmeninio pobūdžio, nereaguokite.

• pabrėžiančio, kad jūsų argumentai silpni. Padėkokite už kritiką ir, jei ji teisinga, pažadėkite ateityje ištaisyti klaidas.

Į visus klausimus stenkitės atsakyti trumpai, glaustai ir tiksliai. Jei įmanoma, atsakymą susiekite su savo ankstesniais teiginiais, pateikite naujų pavyzdžių, išlaikykite pasitikėjimą savimi, suteikite savo balsui gyvybingumo.

Reklama



  • Kelionė su draugaisKelionė su draugais
    Kelionėje visi elgiamės nevienodai. Jei planuojate keliauti su vienu ar keliais draugais, atminkit, kad jūsų gali laukti nemalonios staigmenos. Kelionė su draugais yra nepaprastai ...

    Skaityti »

  • Servetėlės stalo dekoravime!Servetėlės stalo dekoravime!
    .. tai rinktinis nuotraukų rinkinukas, nuolat bus papildomas naujomis, orginaliomis nuotraukomis. Stalo servetėlės neatsiejama dalis stalo serviravime, jos suteikia stalui puošnumo bei savotiškos elegancijos ...

    Skaityti »

  • Gėrimų meniuGėrimų meniu
    Pilant vyną butelis neturi liestis su taure. Įgudimo reikalaujantis vyno kaklu tekančių lašų sustabdymas palengvės į butelio kaklelį įstačius varvėjimą stabdantį Drop-stop plastiko gabalėlį ...

    Skaityti »

  • Stalo kortelėsStalo kortelės
    Pirmiausia stalo kortelės padės išvengti nesusipratimų kuriam svečiui kurioje vietoje sėstis, stalo kortelių pagalba galėsite bendrų pomėgių, panašaus amžiaus svečius susodinti šalia. Taip pat galėsite toliau vieną nuo kito pasodinti svečius, kurie tarpusavyje nesutaria. Ir, be ...

    Skaityti »

  • Žvakės interjere :: Žvakių poveikisŽvakės interjere :: Žvakių poveikis
    Stilistai taip pat teigia, kad žvakė jūsų aplinkoje atrodys dailiau, jeigu ji bus priderinta prie servetėlių ar kambaryje vyraujančios spalvos. Spalvos veikia mus visus. Vienos ramina ir padeda atsipalaiduoti, kitos — aktyvina vaizduotę ar nuteikia romantiškai ...

    Skaityti »

  • Kaip sakyti tostus?Kaip sakyti tostus?
    Pirmą tostą paprastai sako pobūvio ar priėmimo šeimininkas, nors tai gali daryti ir šeimininkė. Tostas skiriamas garbei svečio, atvykusio iš kitur, arba šeimos nario, švenčiančio iškilmingą šventę (gimimo dieną, jubiliejų ir t.t.). Taip pat ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems