Viešas kalbėjimas :: Verslo etiketo pagrindai

Vedant seminarus ar skaitant pranešimą auditorijoje, bendraujant su kolegomis dažnai pasitaiko, kad kalbėtojas, sulaukęs klausimų, pasimeta, nežino, kaip į juos atsakyti, ar net įsižeidžia. Visada svarbu žinoti, kad klausiančiųjų tikslas yra gauti nesuprantamų dalykų paaiškinimus, o kalbėtojo tikslas – paaiškinti tai, kas neaišku. Jei mokėsite taktiškai ir meistriškai atsakyti į klausimus, sustiprinsite ryšį su pašnekovais.

Jums bus daug lengviau atsakyti į klausimus, jei iš anksto numatysite bent dalį atsakymų. Tokiu atveju bus mažesnė tikimybė, kad užduoti klausimai jus išmuš iš pusiausvyros. Prieš rengiantis pranešimui ar pokalbiui, svarbu įsidėmėti keletą atsakinėjimo į klausimus taisyklių:

• Įdėmiai klausykite. Tik tinkamai išklausę pašnekovo galėsite deramai ir dalykiškai atsakyti į jo klausimą. Būtų labai etiška savo laikysena pašnekovui parodyti, kad susidomėjote jo klausimu, pavyzdžiui, palinkite į kalbantįjį, lengvai pakreipkite galvą į jo pusę, koncentruokite žvilgsnį į jį ir pan.

• Susikaupkite. Žinoma, po pranešimo ar pokalbio galite būti pavargęs, bet ir tokiomis aplinkybėmis nevalia atsipalaiduoti. Jūsų atsakymas lems viso pokalbio sėkmę ir ryšį su klausytoju. Išsiblaškymas traktuojamas kaip nepagarba pašnekovui.

• Patvirtinkite, kad supratote. Tam, kad klausiantysis būtų tikras, jog jūs tikrai rūpinatės jo iškelta problema, parodykite jam, kad jį supratote: „Jeigu teisingai supratau, Jūs klausiate...“ arba „Jūsų iškeltas klausimas dėl prasto kultūros renginių finansavimo labai svarbus“.

• Padarykite pauzę. Prieš atsakydami į klausimą padarykite pauzę. Tai sudarys įspūdį, kad rimtai svarstote, kaip atsakyti. Pauzę rekomenduotina daryti net ir tais atvejais, kai klausimas buvo numatytas ir turite iš anksto parengtą atsakymą. Prieš atsakydami įvertinkite, ko klausiantysis nori. Dažnai jis norės gauti daugiau informacijos, patikslinti problemą, pareikšti abejonę, išdėstyti savo požiūrį ir pan.

Nuspręskite, kurio klausimo sulaukėte:

• paprasto, į kurį atsakysite keliais konkrečiais argumentais;

• sudėtingo, į kurį atsakant reikia išsamiau paaiškinti;

• į kurį atsakymo nežinote. Nieko baisaus, jei prisipažinsite ir nurodysite, kur galima rasti atsakymą arba kas galėtų atsakyti. Mėginimas išsisukti ar ignoruoti gali būti suprastas kaip jūsų kompetencijos stoka ir nepagarba pašnekovams.

• klausimo su išankstine nuostata. Jeigu yra galimybių, suraskite ką nors bendra tarp savo ir pašnekovo pareikštų minčių. Jei ne, padėkokite už kitokią nuomonę.

• nerišlaus. Neatsakinėkite, jeigu iki galo nesupratote klausimo esmės. Visada prašykite patikslinti, detalizuoti ar pan.

• besikartojančio. Priminkite klausiančiajam, kad į šį klausimą jau atsakėte, bet jei pašnekovas reikalauja, trumpai atsakykite dar kartą.

• neatitinkančio temos. Padėkokite už klausimą ir mandagiai paaiškinkite, kad klausimas nesusijęs su šios dienos tema, todėl į jį neatsakysite.

• komentaro vietoj klausimo. Padėkokite už išsakytą nuomonę.

• nepritariančio. Jokiu būdu nereaguokite emociškai. Net ir priešinga nuomonė reikalauja pagarbos. Etiška būtų pasakyti, kad Jūsų nuomonė yra kitokia, bet neatmetate ir pareikštosios. Jei nepritarimas asmeninio pobūdžio, nereaguokite.

• pabrėžiančio, kad jūsų argumentai silpni. Padėkokite už kritiką ir, jei ji teisinga, pažadėkite ateityje ištaisyti klaidas.

Į visus klausimus stenkitės atsakyti trumpai, glaustai ir tiksliai. Jei įmanoma, atsakymą susiekite su savo ankstesniais teiginiais, pateikite naujų pavyzdžių, išlaikykite pasitikėjimą savimi, suteikite savo balsui gyvybingumo.

Reklama



  • Kaip prisistatyti?Kaip prisistatyti?
    ... tarpusavio santykiai prasideda, būtent pristatymu ar prisistatymu, tai yra, susipažinimu. Tą padaryti ne visada paprasta – daug kas priklauso nuo papročių, tradicijų ...

    Skaityti »

  • Kaip sėdėti prie stalo?Kaip sėdėti prie stalo?
    Sėdėkite tiesiai ir ramiai, nevažinėkite su kėde. Rankas laikykite ne po stalu, o ant jo; nedera stalo ramstyti alkūnėmis ir ant jo užsidrėbti. Jei kaire ranka nevalgote, laikykite ją ant stalo krašto. Kitur, pavyzdžiui ...

    Skaityti »

  • Elgesys auklėjant vaikusElgesys auklėjant vaikus
    Jeigu jūsų vaikas nuo mažens įprato girdėti žodžius „prašau“, „ačiū“, tai jis kur kas noriau juos vartos ir pradėjęs kalbėti. Nuo pustrečių metų vaikas turėtų tarti ...

    Skaityti »

  • Šeimininkų ir svečių pareigos rengiant priėmimąŠeimininkų ir svečių pareigos rengiant priėmimą
    Labai svarbu iš anksto išsiaiškinti garbingiausią svečią ir jam parodyti deramą dėmesį – numatyti vietą prie stalo, laiką jo kalbai ir pan. ...

    Skaityti »

  • Kaip valgoma papaja?Kaip valgoma papaja?
    Parduotuvėje arba turguje reikia pirkti tik sunokusius vaisius. Juos galima lengvai atskirti pagal kelias tamsias dėmeles ant gelsvos odiškos vaisiaus žievelės. Valgomas šis vaisius perpjaunant išilgai, minkštimas paprastai iškabinamas šaukštu. Neprinokusioss papajos valgomos keptos ...

    Skaityti »

  • Stalo pasirinkimasStalo pasirinkimas
    Pagrindinė galiojanti taisyklė: kiekvienam pakviestajam reikia prie stalo turi būti skirta maždaug 60-80 cm vietos, matuojant nuo vieno valgomojo komplekto vidurio iki kito valgomojo komplekto vidurio, tam, kad jis netrukdytų kaimynams. Apvalus stalas idealiai tinka ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems