Viešas kalbėjimas :: Verslo etiketo pagrindai

Vedant seminarus ar skaitant pranešimą auditorijoje, bendraujant su kolegomis dažnai pasitaiko, kad kalbėtojas, sulaukęs klausimų, pasimeta, nežino, kaip į juos atsakyti, ar net įsižeidžia. Visada svarbu žinoti, kad klausiančiųjų tikslas yra gauti nesuprantamų dalykų paaiškinimus, o kalbėtojo tikslas – paaiškinti tai, kas neaišku. Jei mokėsite taktiškai ir meistriškai atsakyti į klausimus, sustiprinsite ryšį su pašnekovais.

Jums bus daug lengviau atsakyti į klausimus, jei iš anksto numatysite bent dalį atsakymų. Tokiu atveju bus mažesnė tikimybė, kad užduoti klausimai jus išmuš iš pusiausvyros. Prieš rengiantis pranešimui ar pokalbiui, svarbu įsidėmėti keletą atsakinėjimo į klausimus taisyklių:

• Įdėmiai klausykite. Tik tinkamai išklausę pašnekovo galėsite deramai ir dalykiškai atsakyti į jo klausimą. Būtų labai etiška savo laikysena pašnekovui parodyti, kad susidomėjote jo klausimu, pavyzdžiui, palinkite į kalbantįjį, lengvai pakreipkite galvą į jo pusę, koncentruokite žvilgsnį į jį ir pan.

• Susikaupkite. Žinoma, po pranešimo ar pokalbio galite būti pavargęs, bet ir tokiomis aplinkybėmis nevalia atsipalaiduoti. Jūsų atsakymas lems viso pokalbio sėkmę ir ryšį su klausytoju. Išsiblaškymas traktuojamas kaip nepagarba pašnekovui.

• Patvirtinkite, kad supratote. Tam, kad klausiantysis būtų tikras, jog jūs tikrai rūpinatės jo iškelta problema, parodykite jam, kad jį supratote: „Jeigu teisingai supratau, Jūs klausiate...“ arba „Jūsų iškeltas klausimas dėl prasto kultūros renginių finansavimo labai svarbus“.

• Padarykite pauzę. Prieš atsakydami į klausimą padarykite pauzę. Tai sudarys įspūdį, kad rimtai svarstote, kaip atsakyti. Pauzę rekomenduotina daryti net ir tais atvejais, kai klausimas buvo numatytas ir turite iš anksto parengtą atsakymą. Prieš atsakydami įvertinkite, ko klausiantysis nori. Dažnai jis norės gauti daugiau informacijos, patikslinti problemą, pareikšti abejonę, išdėstyti savo požiūrį ir pan.

Nuspręskite, kurio klausimo sulaukėte:

• paprasto, į kurį atsakysite keliais konkrečiais argumentais;

• sudėtingo, į kurį atsakant reikia išsamiau paaiškinti;

• į kurį atsakymo nežinote. Nieko baisaus, jei prisipažinsite ir nurodysite, kur galima rasti atsakymą arba kas galėtų atsakyti. Mėginimas išsisukti ar ignoruoti gali būti suprastas kaip jūsų kompetencijos stoka ir nepagarba pašnekovams.

• klausimo su išankstine nuostata. Jeigu yra galimybių, suraskite ką nors bendra tarp savo ir pašnekovo pareikštų minčių. Jei ne, padėkokite už kitokią nuomonę.

• nerišlaus. Neatsakinėkite, jeigu iki galo nesupratote klausimo esmės. Visada prašykite patikslinti, detalizuoti ar pan.

• besikartojančio. Priminkite klausiančiajam, kad į šį klausimą jau atsakėte, bet jei pašnekovas reikalauja, trumpai atsakykite dar kartą.

• neatitinkančio temos. Padėkokite už klausimą ir mandagiai paaiškinkite, kad klausimas nesusijęs su šios dienos tema, todėl į jį neatsakysite.

• komentaro vietoj klausimo. Padėkokite už išsakytą nuomonę.

• nepritariančio. Jokiu būdu nereaguokite emociškai. Net ir priešinga nuomonė reikalauja pagarbos. Etiška būtų pasakyti, kad Jūsų nuomonė yra kitokia, bet neatmetate ir pareikštosios. Jei nepritarimas asmeninio pobūdžio, nereaguokite.

• pabrėžiančio, kad jūsų argumentai silpni. Padėkokite už kritiką ir, jei ji teisinga, pažadėkite ateityje ištaisyti klaidas.

Į visus klausimus stenkitės atsakyti trumpai, glaustai ir tiksliai. Jei įmanoma, atsakymą susiekite su savo ankstesniais teiginiais, pateikite naujų pavyzdžių, išlaikykite pasitikėjimą savimi, suteikite savo balsui gyvybingumo.

Reklama



  • Kaip sėdėti prie stalo?Kaip sėdėti prie stalo?
    Sėdėkite tiesiai ir ramiai, nevažinėkite su kėde. Rankas laikykite ne po stalu, o ant jo; nedera stalo ramstyti alkūnėmis ir ant jo užsidrėbti. Jei kaire ranka nevalgote, laikykite ją ant stalo krašto. Kitur, pavyzdžiui ...

    Skaityti »

  • Kokia turėtų būti patiekiamo vyno temperatūra?Kokia turėtų būti patiekiamo vyno temperatūra?
    Patiekiamo vyno rekomenduotina temperatūra: putojantis vynas (šampanas): 6-8 C, lengvas baltasis, rožinis vynas: 8-10 C, aukščiausios rūšies saldusis ...

    Skaityti »

  • Galvos linktelėjimasGalvos linktelėjimas
    Sveikindamasis gatvėje vyras lengvai linktelėdamas nusivožia skrybėlę ir laiko ją maždaug pečių aukštyje. Žieminės kepurės ar beretės nusimauti nereikia, pakanka linktelti. Šaukti sutiktąjį ar garsiai jį sveikinti nederėtų ...

    Skaityti »

  • Svečių priėmimas versleSvečių priėmimas versle
    Asmeninis žmonių bendravimas tampa vis didesne vertybe. Kad ir kokiu tikslu apsilankytų svečiai – ar jie būtų klientai, ar verslo partneriai – jaučiame pareigą priimti juos maloniai. Visus iki vieno atvykstančius svečius reikia pasitikti ...

    Skaityti »

  • Valgomųjų įrankių komplektaiValgomųjų įrankių komplektai
    Pagal savo funkcijas ir naudojimo ypatumus indai ir stalo įrankiai gali būti įvairiai skirstomi, tačiau paprasčiausias būdas, apibrėžiantis naudojimo galimybes, - skirti į paprastą valgomųjų įrankių komplektą ir didįjį valgomųjų įrankių komplektą ...

    Skaityti »

  • Pokalbis dėl darboPokalbis dėl darbo
    Didžiausią įspūdį kitam žmogui padarome per pirmąsias 17 sekundžių, taip rašo mokslininkai, tad išvaizda bei apranga turėtų būti tvarkinga, idealiausia pastelinių spalvų, ryškių spalvų rekomenduotina vengti, oficialus kostiumas - pats tas, šiek tiek reikėtų atsižvelgti ir į būsimo darbo pobūdį, pasidomėti kokia tvarka ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems