Kaip atsiliepti ir prisistatyti? :: Skambinimo etiketo pagrindai
Nereikėtų pulti prie telefono vos jam suskambus. Geriau duoti laiko skambinančiajam susikaupti pokalbiui, o patiems per tą laiką jam nusiteikti. Pirmasis skambutis atidedame darbus, antrasis teigiamai nusiteikiame, trečiasis nusišypsome ir atsiliepiame. Versti ilgai laukti taip pat nemandagu.
Skambinantysis savo ruožtu turėtų palaukti 56 signalus. Juk gali būti, kad žmogus negali iškart atsiliepti, nes yra toliau nuo telefono.
Atsiliepiant darbo telefonu būtina pasakyti įmonės pavadinimą (tai ir reklama įmonei!), savo pareigas, vardą arba pavardę ir pasisveikinti, suteikti skambinančiajam pagrindinę informaciją. Jei to padaryti negali, reikėtų išsiaiškinti kliento klausimą ir pažadėti, kad jam paskambins už šį reikalą atsakingas įmonės žmogus. Būtų gerai kliento paklausti, kada galima skambinti arba kiek laiko lauks skambučio, o ne siūlyti paskambinti dar kartą pačiam. Jei vis dėlto klientui siūloma paskambinti pačiam, reikėtų nurodyti kaip įmanoma tikslesnį laiką, kada reikalingas žmogus bus darbo vietoje. Paskambinkite vėliau skamba labai atmestinai.
Dažniausiai įmonės turi nusistačiusios kalbėjimo telefonu taisykles. O jei tokių taisyklių vis dėlto nėra, atsiliepti bet kaip nederėtų (didžiausios klaidos netinkamai atsiliepti ir neprisistatyti!). Ne vieta čia ir greitakalbėms.
Reikėtų pridurti, kad skambinantysis turėtų pasisveikinti ir prisistatyti. Jeigu jis to nepadaro, galima ir paklausti: Kaip galėčiau Jus pristatyti direktoriui? Frazė Kas skambina? skamba gana stačiokiškai, todėl geriau jau švelniai pagudrauti: Atsiprašau, gal galėtumėte pakartoti savo pavardę?"
Būdami ne darbo vietoje prie kitų žmonių paprastai nešnekame neetiška versti aplinkinius klausyti asmeninio gyvenimo detalių. Tačiau, jei suskamba telefonas, prieš atsiliepdami jų atsiprašome ir stengiamės kalbėti kuo trumpiau. Jei reikia, atsiprašome ir pašnekovui pasiūlome paskambinti vėliau arba dar geriau patiems perskambinti, Jums patogiu metu, tik aišku pasakius, kad perskambinsit - nemandagu užmiršti.
Reklama
Staltiesėlės servetėlės
Staltiesėlės servetėlės - tai servetėlės, kurios tiesiamos ant stalo. Jos atlieka keletą funkcijų: apsauginę apsaugo stalą nuo įbrėžimų. Sumažina triukšmą, higieninę apsaugo įrankius nuo sąlyčio su stalu, estetinę suteikia vaišių stalui estetinį vaizdą, o aplinkai...
Skaityti »
Kaip valgomos austrės?
Restorane austrės paprastai patiekiamos praviros specialiame inde arba ant specialaus padėklo su daužytu ledu. Kartu pateikiama vandens pirštams nuskalauti, citrinų griežinėlių, juodos duonos ...
Skaityti »
Derybų etiketas
Derybos tai bendravimo procesas, kurio metu partneriai, remdamiesi skirtingomis pozicijomis ir tikslais, siekia rasti vieną visas besitariančias šalis patenkinantį sprendimą ar sutartį ...
Skaityti »