Protokolas versle :: Verslo etiketo pagrindai
Nuo protokolo išmanymo priklauso jūsų karjera. Yra manoma, kad neišmokus gerų manierų neįmanoma padaryti karjeros.
Jei firmos vadovas pamatys, kad esate protokoliškas žmogus, mokate elgtis ir netgi žinote visas etiketo smulkmenas, jus tikrai lydės sėkmė, ir būsit pastebėti. Ir apskritai netgi, toje pačioje įmonėje ar organizacijoje dirbantys žmonės tarpusavio bendravimą grindžia protokolinėmis elgesio taisyklėmis.
Šiandien, gyvenant itin judriame ir permainingame pasaulyje, karjerai daryti reikia kaip niekad daug žinių ir įgūdžių, mokėti neprarasti takto ir pasitikėjimo savimi. Protokolo žinovai teigia, jog nėra dviejų asmenų, kurie elgtųsi visiškai vienodai, net jeigu abu priklausytų tai pačiai kultūrai. Todėl visada pravers visos protokolo subtilybės, tarkim, kaip keliauti lėktuvu, ką vilkėti, kaip kalbėti, kad patrauktume ir įtikintume pašnekovą.
Tarpusavio santykių kultūros taisyklės ypač svarbios šiandien, kai vis daugiau šalių pasirenka laisvosios rinkos kelią. Norint pasiekti verslo ar karjeros sėkmę, būtina žinoti bent pagrindinius protokolo reikalavimus tik tada galima išvengti keblių situacijų ar net kuriozų. Protokolo laikymasis padeda laisvai jaustis oficialiose situacijose, žinoti, ko iš mūsų tikimasi, kaip reikia elgtis, kad neįžeistume žmonių, su kuriais bendraujame.
Kiekvienoje didesnėje įmonėje turėtų būti bent vienas žmogus, labai gerai išmanantis protokolą ir etiketą. Dar svarbiau, kad deramai elgtis mokėtų patys vadovai.
Pagrindinės įmonės protokolo skyriaus funkcijos:
1. Viena iš svarbiausių funkcijų, nes iš jos išplaukia kitos, sutikti svečių delegacijas; organizuoti savų delegacijų keliones į kitas šalis. Šią funkciją galima būtų suskirstyti į dar dvi:
a) programų rengimo;
b) programų vykdymo ir priežiūros.
Protokolo skyriaus darbas: svečių sutikimas tam tikroje vietoje (oro uoste ar prie įstaigos/įmonės durų); dovanos arba gėlių parūpinimas; svečių susitikimų su valstybės pareigūnais organizavimas ( protokolo padalinys turi sudominti tam tikrą pareigūną susitikimu su įmonės svečiu); savos delegacijos kelionės programos sudarymas, būsto numatymas, susitarimas dėl susitikimų su kitos valstybės pareigūnais ir t.t.
2. Visų oficialų renginių programų parengimas, jų datos numatymas, svečių sąrašo sudarymas ir koregavimas, valgiaraščio ir baro sukomplektavimas, pakvietimų išsiuntinėjimas ir t.t.
3. Visų protokolinių dokumentų parengimas.
4. Visų svečių apgyvendinimas.
5. Svečių aprūpinimas transportu (maršrutų sudarymas ir t.t.)
6. Svečių maitinimo organizavimas (rūpestingas svečių skonį ir skrandį tenkinančios maitinimo vietos parinkimas).
7. Svečių apsauga.
8. Paties renginio organizavimas (viską numatant iki smulkmenų).
9. Žurnalistų akreditacija.
10. Konfliktinių situacijų, iškylančių tarp svečių šalies valstybinių institucijų, likvidavimas.
11. Kontaktų palaikymas su kitų organizacijų protokolo tarnybomis ( tai labai praverčia, jei ketinama surengti didelį renginį, kuriame dalyvaus kitos įmonės ir organizacijos ).
12. Savos institucijos darbuotojų konsultavimas protokolo klausimais ( protokolo tarnyba turi rūpintis, kad darbuotojai renginio metu būtų tinkamai apsirengę ir deramai elgtųsi ).
13. Ryšių palaikymas su užsienio partnerių protokolo tarnybomis.
Reklama
Elektroninio pašto priedų etiketas
Pašto priedų persiuntimas - tai išskirtinė situacija, kuria naudojamasi tik kraštutiniu atveju. Iš to sektų, kad pirmo kreipimosi į nepažystamą asmenį metu, laiškas kategoriškai turi būti be priedų...
Skaityti »
Kaip valgomas omaras?
Valgant neišdarinėtą omarą reikia pakaklėje pasirišti specialią didelę servetėlę. Prieš darinėjant omarą reikia patikrinti ar netrūksta įrankių: peilio, šakutės, žnyplių, šakutės omarui, šaukštelio padažui (nebūtinai), specialios lėkštės kiautams bei kitoms nevalgomoms atliekoms ...
Skaityti »
Kaip gerti vandenį?
Dieną pradėti nuo 1-2 stiklinių vandens. Valgyti galima po 30-45 minučių.Taip pat galima 30-45 minučių prieš visus valgius gerti 1 stiklinę vandens. Pvz., prieš gaminant valgį, išgerti stiklinę. Kol valgis bus paruoštas, jau ir bus praėjęs tas laikas. Ypatingai ...
Skaityti »
Svečių aptarnavimas
Lankytojų priėmimas ir aptarnavimas viena iš svarbiausių sekretorės funkcijų. Su kiekvienu lankytoju sekretorė turi būti mandagi ir maloni. Jei tuo metu, kai lankytojas užeina į kabinetą, sekretorė kalba telefonu, ji privalo atsiprašyti pašnekovo, nusišypsoti ...
Skaityti »
Aprangos kodas
Aprangos kodas padeda mums pasirinkti tinkamą apsirengimo stilių bei išvengti keblių situacijų renginio metu. Todėl netinkama apranga gali ne tik priversti ...
Skaityti »
