Viešas kalbėjimas :: Verslo etiketo pagrindai

Vedant seminarus ar skaitant pranešimą auditorijoje, bendraujant su kolegomis dažnai pasitaiko, kad kalbėtojas, sulaukęs klausimų, pasimeta, nežino, kaip į juos atsakyti, ar net įsižeidžia. Visada svarbu žinoti, kad klausiančiųjų tikslas yra gauti nesuprantamų dalykų paaiškinimus, o kalbėtojo tikslas – paaiškinti tai, kas neaišku. Jei mokėsite taktiškai ir meistriškai atsakyti į klausimus, sustiprinsite ryšį su pašnekovais.

Jums bus daug lengviau atsakyti į klausimus, jei iš anksto numatysite bent dalį atsakymų. Tokiu atveju bus mažesnė tikimybė, kad užduoti klausimai jus išmuš iš pusiausvyros. Prieš rengiantis pranešimui ar pokalbiui, svarbu įsidėmėti keletą atsakinėjimo į klausimus taisyklių:

• Įdėmiai klausykite. Tik tinkamai išklausę pašnekovo galėsite deramai ir dalykiškai atsakyti į jo klausimą. Būtų labai etiška savo laikysena pašnekovui parodyti, kad susidomėjote jo klausimu, pavyzdžiui, palinkite į kalbantįjį, lengvai pakreipkite galvą į jo pusę, koncentruokite žvilgsnį į jį ir pan.

• Susikaupkite. Žinoma, po pranešimo ar pokalbio galite būti pavargęs, bet ir tokiomis aplinkybėmis nevalia atsipalaiduoti. Jūsų atsakymas lems viso pokalbio sėkmę ir ryšį su klausytoju. Išsiblaškymas traktuojamas kaip nepagarba pašnekovui.

• Patvirtinkite, kad supratote. Tam, kad klausiantysis būtų tikras, jog jūs tikrai rūpinatės jo iškelta problema, parodykite jam, kad jį supratote: „Jeigu teisingai supratau, Jūs klausiate...“ arba „Jūsų iškeltas klausimas dėl prasto kultūros renginių finansavimo labai svarbus“.

• Padarykite pauzę. Prieš atsakydami į klausimą padarykite pauzę. Tai sudarys įspūdį, kad rimtai svarstote, kaip atsakyti. Pauzę rekomenduotina daryti net ir tais atvejais, kai klausimas buvo numatytas ir turite iš anksto parengtą atsakymą. Prieš atsakydami įvertinkite, ko klausiantysis nori. Dažnai jis norės gauti daugiau informacijos, patikslinti problemą, pareikšti abejonę, išdėstyti savo požiūrį ir pan.

Nuspręskite, kurio klausimo sulaukėte:

• paprasto, į kurį atsakysite keliais konkrečiais argumentais;

• sudėtingo, į kurį atsakant reikia išsamiau paaiškinti;

• į kurį atsakymo nežinote. Nieko baisaus, jei prisipažinsite ir nurodysite, kur galima rasti atsakymą arba kas galėtų atsakyti. Mėginimas išsisukti ar ignoruoti gali būti suprastas kaip jūsų kompetencijos stoka ir nepagarba pašnekovams.

• klausimo su išankstine nuostata. Jeigu yra galimybių, suraskite ką nors bendra tarp savo ir pašnekovo pareikštų minčių. Jei ne, padėkokite už kitokią nuomonę.

• nerišlaus. Neatsakinėkite, jeigu iki galo nesupratote klausimo esmės. Visada prašykite patikslinti, detalizuoti ar pan.

• besikartojančio. Priminkite klausiančiajam, kad į šį klausimą jau atsakėte, bet jei pašnekovas reikalauja, trumpai atsakykite dar kartą.

• neatitinkančio temos. Padėkokite už klausimą ir mandagiai paaiškinkite, kad klausimas nesusijęs su šios dienos tema, todėl į jį neatsakysite.

• komentaro vietoj klausimo. Padėkokite už išsakytą nuomonę.

• nepritariančio. Jokiu būdu nereaguokite emociškai. Net ir priešinga nuomonė reikalauja pagarbos. Etiška būtų pasakyti, kad Jūsų nuomonė yra kitokia, bet neatmetate ir pareikštosios. Jei nepritarimas asmeninio pobūdžio, nereaguokite.

• pabrėžiančio, kad jūsų argumentai silpni. Padėkokite už kritiką ir, jei ji teisinga, pažadėkite ateityje ištaisyti klaidas.

Į visus klausimus stenkitės atsakyti trumpai, glaustai ir tiksliai. Jei įmanoma, atsakymą susiekite su savo ankstesniais teiginiais, pateikite naujų pavyzdžių, išlaikykite pasitikėjimą savimi, suteikite savo balsui gyvybingumo.

Reklama



  • Kviečiamasis pranešimasKviečiamasis pranešimas
    Tai oficialus raštas, pranešantis apie būsimą posėdį, kuriame informuojamajam asmeniui reikia dalyvauti. Oficialaus tokio vardo jis neturi, rašomas be pavadinimo, paprastame lape ...

    Skaityti »

  • Furšetas - kas tai?Furšetas - kas tai?
    ... tai patys populiariausi stovimi vakariniai priėmimai ne tik Lietuvoje, bet ir daugelyje kitų šalių. Šio priėmimo metu valgoma tik šakutėmis. Furšeto metu patiekiama ne mažiau gėrimų nei kokteilių vakarėlyje, o užkandžių – kur kas daugiau ...

    Skaityti »

  • Kokio dydžio turi būti vizitinė kortelė?Kokio dydžio turi būti vizitinė kortelė?
    Standartinių vizitinių kortelių dydis yra 5 x 9 (kartais 6×9 cm), moterų gali būti mažesnis – 5×8 cm, bet nebūtinai. Ypatingam verslui, profesijai ar pareigoms pabrėžti gali būti naudojamos ir nestandartinės kortelės, pvz. automobilių pardavėjas – automobilio formos ...

    Skaityti »

  • Stalo serviravimasStalo serviravimas
    Dėliojant įrankius kotelių galai sulyginami su pagrindinės lėkštės apatiniu kraštu. Vidurinė įrankių pora gali būti pastumiama šiek tiek atokiau nuo stalo briaunos negu kitos ...

    Skaityti »

  • Valgomųjų įrankių komplektaiValgomųjų įrankių komplektai
    Pagal savo funkcijas ir naudojimo ypatumus indai ir stalo įrankiai gali būti įvairiai skirstomi, tačiau paprasčiausias būdas, apibrėžiantis naudojimo galimybes, - skirti į paprastą valgomųjų įrankių komplektą ir didįjį valgomųjų įrankių komplektą ...

    Skaityti »

  • Šeimininkų ir svečių pareigos rengiant priėmimąŠeimininkų ir svečių pareigos rengiant priėmimą
    Labai svarbu iš anksto išsiaiškinti garbingiausią svečią ir jam parodyti deramą dėmesį – numatyti vietą prie stalo, laiką jo kalbai ir pan. ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems