Svečių priėmimas versle :: Stalo etiketo pagrindai

Asmeninis žmonių bendravimas tampa vis didesne vertybe. Kad ir kokiu tikslu apsilankytų svečiai, – ar jie būtų klientai, ar verslo partneriai, – jaučiame pareigą priimti juos maloniai. Visus iki vieno atvykstančius svečius reikia pasitikti.

Kur – nelygu svečio rangas. Pačius aukščiausius pasitinkame jau prie valstybės sienos ar oro uoste, ne tokius svarbius – prie organizacijos durų lauke, o kitus – ir savo kabinete. Sutinkančiojo rangas ir pareigos turėtų atitikti svečio pareigas ir rangą, tačiau gali būti ir pakopa žemesni.

Jeigu svečias atvyksta su žmona, jį sutinkančiam šeimininkų atstovui taip pat dera būti su žmona. Pirmasis prisistatęs priimančiosios šalies atstovas pristato savo žmoną. Tada atvykusios šalies atstovas prisistato pats ir pristato savo žmoną. Jiems įkandin priimančios šalies delegacijos vadovas pagal rangą pristato savo delegacijos narius, o paskui tokia pat tvarka pristatoma ir atvykusios šalies delegacija.

Sutinkant svečius oro uoste ar stotyje, šaunu įteikti gėlių visoms atvykusioms moterims.

Sutikti ir išlydėti svečius ar jų garbei surengti priėmimą derėtų pačiam vadovui. Visą kitą laiką svečiais gali rūpintis ir kiti šeimininkų atstovai.

Jei svečią pasitinkame darbo vietoje, sekretorė atsistoja ir apie jo atvykimą praneša vadovui. Net ir svarbius svečius prie darbo kabineto sustabdo sekretorė – ji pati praneša vadovui apie atvykusiuosius ir tik po to kviečia juos į vadovo kabinetą arba jų pasitikti išeina pats vadovas.

Pasitinkant į kabinetą įžengusį svečią ar lankytoją reikia atsistoti, prieiti ir paspausti ranką. Pasisveikinus reikia pasiūlyti svečiui atsisėsti. Nedera svečio sodinti priešais didelį savo darbo stalą. Pageidautina, kad kabinete būtų staliukas, keli krėslai ar sofa. Svečiui skiriama garbinga vieta ant sofos, šeimininkas sėdasi į krėslą taip, kad svečias būtų jam iš dešinės. Jei sėdama ant sofos, svečias taip pat turi būti šeimininkui iš dešinės.

Prieš pradedant kalbėti galima pasiūlyti svečiui kavos, arbatos, sulčių. Siūlome patys, jokiu būdu ne sekretorė – ji tik paruošia kavą ar arbatą. Nedera atnešti tuščius puodelius, o paskui pilti į juos kavą. Puodeliai paduodami jau pripilti kavos, pirmiausia – svarbiausiam svečiui. Taip pat elgiamasi su alkoholiniais gėrimais. Jei darbotvarkėje numatyti pietūs, jie organizuojami atskirai.

Reklama



  • Koks turi būti pranešimo stilius ir dydis?Koks turi būti pranešimo stilius ir dydis?
    Pranešimo stilius visuomet turi būti konkretus, tai arba užklausa arba atsakymas, arba informacija. Jei tai užklausa, tai stilius turėtų būti toks, kad korespondentas galėtų apsieiti ...

    Skaityti »

  • Bendravimo įgūdžiai įvairiose situacijoseBendravimo įgūdžiai įvairiose situacijose
    Kaip įsiterpti į pokalbį? - žmogus nuolat pertraukiantis pašnekovą, kelia susierzinimą. Nors ir kaip norite įsiterpti į pokalbį, nedarykite to. Tai nemandagu kalbančiojo atžvilgiu ...

    Skaityti »

  • Kviestiniai pietūsKviestiniai pietūs
    ... tai iškilmingas priėmimas, rengiamas ypatinga proga. Kadangi valgiaraštis sudaromas pagal šeimininkų skonį, jie turėtų paisyti ne tik savo, bet ir svečių mitybos įpročių, ypač jei tarp svečių ...

    Skaityti »

  • Oficialūs pokalbiaiOficialūs pokalbiai
    Norint filmuoti ar įrašyti pokalbį, reikia gauti kitos šalies sutikimą. Pažymėtina, kad pokalbio metu nedera liesti nacionalinių, religinių ir kitų opių temų, kritikuoti ...

    Skaityti »

PradžiaMes facebook'e Svetainės versija mobiliems